Ciasto orzechowo karmelowe czyli poWeekendowe Lakocie odc 62

Uwielbiam takie słodkie połączenia. 
Wpierw zobaczyłam to ciasto na blogu Pistachio, potem w Kulinarnych podróżach. Nie mogłam mu się oprzeć. To bardzo moje ciasto, jesienne, ciepłe, mocno pachnące i pełne smaku. POLECAM!!!


Ciasto orzechowo karmelowe 

kruchy spód:
250 g mąki pszennej
szczypta soli
70 g cukru
170 g zimnego masła
1 łyżka bardzo zimnej wody, u mnie śmietany
nałożenie:
200 g orzechów włoskich
100 g migdałów
100 g orzechów laskowych
80 g brązowego cukru trzcinowego
200 g miodu (u mnie gryczany)
155 g masła
3 łyżki śmietanki kremówki

Składniki ciasta zagniatamy. Formujemy z ciasta kulkę, owijamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na ok 20 min.
Ciastem wylepiamy wysmarowaną masłem lub wyłożoną papierem do pieczenia formę, nakłuwamy widelcem, wstawiamy do lodówki. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180 st C.
Wkładamy ciasto do piekarnika i pieczemy przez ok 20 min, powinno być lekko zarumienione. Wyjmujemy do przestudzenia.
Przygotowujemy nadzienie.
Orzechy grubo siekamy.
W garnku rozpuszczamy masło, dodajemy cukier, miód i śmietankę, gotujemy ok 2 min.
Dodajemy orzechy i mieszamy by dokładnie pokryły się karmelem.
Karmelowe orzechy wykładamy na ciasto, wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok 20 min. Po tym czasie nadzienie powinno ściąc się i wyraźnie zezłocić.
Kroimy ciasto gdy całkiem ostygnie.

Komentarze

  1. Niom! Robię podobne, jestem wielką fanką ciast z taką orzechową pierzynką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również! to nie moje pierwsze tego typu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Karmel i orzechy to połączenie idealne:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty