Szybka zupa krem z dyni czyli Zupowy Wtorek odc.71

Szybka w przygotowaniu i bardzo smaczna, wymaga dosłownie 5 składników. Efekt zaskakuje bardzo. To taka zupa awaryjna, składniki można przygotować wcześniej i mieć np. zamrożone.




Szybka zupa krem z dyni 

500 g dyni (np. hokkaido), pokrojonej na kawałki
2 ząbki czosnku w łupinkach
sól, oliwa do skropienia
bulion warzywny ok. 500 ml, gorący
pestki dyni i słonecznika, uprażone na złoto na suchej patelni

Dynię pieczemy z czosnkiem (skropioną oliwą i lekko posoloną) w 200 st.C ok 30-40 minut. Powinna być mięciutka.
Dynie pozbawiamy pestek i skórki, ząbki czosnku wyciskamy z łupin.
Dynię i czosnek wkładamy do garnka, zalewamy bulionem, zagotowujemy. Doprawiamy a następnie blendujemy.
Podajemy posypane uprażonymi ziarenkami.

Komentarze

  1. Lubie dyniowe zupy w kazdej postaci. Wpraszam sie na miseczke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna wersja zupki jesiennej! Ja zazwyczaj nie mam czasu ani na pieczenie dyni przed zrobieniem zupy, ani na gotowanie wcześniej wywaru, więc robię wersję "raz, dwa, trzy", z gotowaniem na bieżąco i blendowaniem. ;) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam!!!
    Ja też raczej nie piekę, bo - nie mam piekarnika :D I chyba nie znaosi sie na to, że będe mieć ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty