Sałatka ryżowa z grillowaną makrelą Rio Mare, mandarynką i papryką czyli Rybne propozycje dla zapracowanych

Czy macie czasem tak, że wracacie po całym dniu do domu i na myśl o staniu przy kuchence godzinę lub dwie aż ciarki Was przechodzą? Ja niestety tak miewam odkąd wróciłam do pracy i w domu bywam mało...
Nie tak dawno Rio Mare Polska zapytało czy nie chciałabym zrecenzować ich produktów. Ponieważ lubię ryby a tuńczyka jadam głównie w formie puszkowanej powiedziałam czemu nie! Rio Mare przecież robi dobre konserwy rybne.
Paczka, którą dostałam zaskoczyła mnie. Oprócz tuńczyka w oleju i w sosie własnym zawierała kilka sałatek, grillowana makrelę, sardynki i jeszcze kilka produktów, które możecie zobaczyć na jednym ze zdjęć.

Tuńczyki w oliwie i sosie własnym oraz sałatki zjadłam sama z apetytem i bardzo mi smakowały (tylko jedna z sałatek okazała się dla mnie zbyt słona, ale wszystko to rzecz gustu).
Moim typem numer jeden okazała się meksykańska kombinacja z tuńczykiem i fasolą.
Wykorzystałam ją do przygotowania obiadu na szybko bo aż się prosiło by tuńczyka po meksykańsku podgrzać i połączyć z ryżem lub makaronem. Smak ryby był świetnie zrównoważony z warzywami a całość okazała się lekko pikantna i po prostu pyszna.





Zaskoczyła mnie też puszkowana grillowana makrela. Była soczysta, pachnąca i rewelacyjnie sprawdziła się jako element sałatki ryżowej.
Okazało się, że świetnie pasuje do niej pachnąca mandarynka i pomidory. Zapraszam Was po przepis, taki trochę awaryjny i recyklingowy ponieważ wykorzystałam do niej resztę ryżu i kukurydzy jakie zostały mi po obiedzie.


Sałatka ryżowa z grillowaną makrelą, mandarynką i papryką

100 ml ugotowanego ryży brązowego
100 ml kukurydzy konserwowej
pól czerwonej papryki
pół malutkiej, białej cebulki
puszka grillowanej makreli Rio Mare
sól, pieprz

sos:
2-3 łyżki przecieru pomidorowego lub ketchupu
sok z połowy mandarynki
łyżka lub dwie łyżki oliwy EV

Do dużej miski wkładamy ryż, pokrojona w kosteczką paprykę, odcedzona kukurydzę, posiekaną cebulę oraz odsączona i rozdrobniona makrelę. Mieszamy składniki sosu.
Całość polewamy sosem. Jeśli ktoś lubi bardziej wilgotne sałatki może podwoić składniki sosu. Sałatkę chłodzimy w lodówce i podajemy.


Przede mną jeszcze degustacja pate i sardynek.
Jestem przekonana, że posmakują mi tak jak poprzednie produkty.
Co istotne Rio Mare oferuje ryby w smacznej formie a ich skład nie budzi kompletnie żadnych zastrzeżeń.


Rio Mare Polska jeszcze raz dziękuję za tak inspirującą i smaczną paczkę.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty