Zupa toskańska, z fasolą i cukinią czyli Zupowy Wtorek odc.103

Marzyłam o zupie... takie pełnej smaku, gęstej a jednocześnie niezbyt zimowej.
Kwestia smaku przyszła mi z pomocą. Znalazłam zupę pachnącą południem Europy, ziołami i pomidorami dojrzewającymi na słońcu. Bajka! oczywiście poniżej wersja by Wiewióra ;)


Zupa toskańska, z fasolą i cukinią

2 łyżki oliwy
1 mała cebula
1 marchewka, obrana i starta na grubych oczkach
2 ząbki czosnku
1 litr wywaru warzywnego
1 puszka białej fasoli, u mnie szklanka ugotowanej fasoli i ciapki
1 puszka krojonych pomidorów
3 łyżki przecieru pomidorowego
po 1/2 łyżeczki suszonego oregano i majeranku
1 mała cukinia

ew. do podania: bazylia i starty parmezan

W garnku podsmażamy na oliwie pokrojoną w kostkę cebulę. Dodjemy marchewkę i smażymy dalsze 5 minut.
Dodajemy obrany i starty czosnek, mieszamy i chwilę podsmażamy a nastepnie Wlewamy gorący wywar. Zagotowujemy.
Dodajemy fasole wraz z zalewą oraz krojone pomidory, przecier, oregano i majeranek.
Doprawić solą i pieprzem.
Zagotowujemy, przykrywamy. Dusimy pod przykryciem przez ok. 10 minut.
Dodrzucamy pokrojoną w kostkę cukinię (ja moją pokroiłam w ćwierć plasterki) i gotujemy kolejne 10 minut.
Podajemy z listkami bazylii i startym parmezanem lub bez :)


Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty