Kruche Kokosowe Ciasteczka czyli Dzień Dziecka z Małym Łakomczuchem w Kuchni

Tak jak pisałam kilka postów wcześniej z okazji bycia Mamą i z okazji Dnia Dziecka postanowiłam zaprosić do kuchni Małego Łakomczucha. Córcia bo o niej tu mowa z chęcią zakasała rękawy pasiastej bluzeczki i zabrała się za wałkowanie i wycinanie ciasteczek. Te kruche i kokosowe maluszki upiekły się na złoto i zniknęły w naszych brzuchach w mgnieniu oka. Najlepsze były jeszcze ciepłe z mrożoną, mleczną kawą.


Kruche Kokosowe Ciasteczka

125 g masła (u mnie niestety roślinnego z racji córci alergii)
100 g cukru
2 żółtka - z racji jw 2 przepiórcze jajka
szczypta soli
200 g mąki pszennej
50 g wiórków kokosowych
2 łyżki mleka, u mnie sojowego

Masło siekamy w misce z cukrem, dodajemy żółtka, mieszamy. Następnie dodajemy sól, wiórki i mąkę. Mieszamy tak, by ciasto przypominało okruszki. Dodajemy mleko i bardzo szybko zagniatamy.
Ciasto rozwałkowujemy na omączonym blacie, wycinamy ulubione kształty.
Ciasteczka pieczemy na papierze w 170 st.C aż do zrumienienia czyli ok 15 minut.


PS> A dzień dzisiejszy był intensywny! rewelacyjnie wstrzeliliśmy się między opadami deszczu i Córcia wybawiła się na festynie, pierwszy raz od ponad roku jadłam na spółkę z dziećmi kebaba i watę cukrową, a co! jak szaleć to szaleć :)
Najfajniejsze jednak okazały się prezenty... Córcia dostała zestawik LEGO, który złożyła a potem rozłożyła by budować po swojemu, a Syncio radiowóz robiący ijo ijo. Bawią się dzieciaki wspaniale z uśmiechami na buziach.

Komentarze

  1. jakie ładne zdjęcia! i ta radość na twarzy Córeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo Dziewczyny!
    Urocze ciasteczka upiekłyście.
    I jeszcze mrożona czekolada.
    MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna i zdolna córcia! Ciasteczka wyśmienite!

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne musiały wyjść:) ładna pomocnica:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie słodkie świętowanie, to lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiewióro, dla mnie kucharzenie z maluchami to wielka przyjemność. Mam dwóch mniejszych siostrzeńców / u jednego zaraz festyn, drugi za miesiąc ma urodziny/,moi chrześniacy / pisałam na blogu we wpisie koło Wielkanocy/ 16 i 17 lat niezmiennie świątecznie pieką ze mną i Córcią. A radość z pałaszowania z maluchami nieoceniona !
    Twoje babeczki w moim wykonaniu u mnie na blogu.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super sprytne dziewczyny! Piekne Wam wyszly te ciacha!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękujemy pięknie za miłe słowa! pomocnicę mam z prawdziwego zdarzenia! żadnej pracy się nie boi a efekty pożera nie tylko wzrokiem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty