Bagietka z paluszkami rybnymi i pure z groszku, Dzika pycha i Piaty smak, czyli Srodowe Rybki odc.54

Z ostatniej chwili...
Zapachniało wiosną choć mamy dopiero styczeń. Słońce świeci, cieplutko, jeszcze tylko świergotu ptactwa brak do szczęścia.
Miałam bardzo udany i miły dzień pełen niespodzianek. 

Pierwszą był wymiot jakim mnie uraczył Syncio w drodze do przychodni. Na szczęście miałam chusteczki mokre... Niby prawie zdrowy ale kaszle okrutnie (stąd wymiot). Ucho i gardło zaczerwienione. 
Potem laurki z placówki odebrać, przy okazji przebrać dziecko w czyste ciuchy, zaliczona też została apteka i poczta. Niespodzianie nie było kolejki i odebrałam dwie przesyłki. Ich zawartość okazała się szczególnie miła.

Koktajlowy kalendarz od Dzikiej Pychy i książka (zapomniałam, że ja wygrałam) od Kuchni + za konkurs na FB, interesująca bardzo pozycja pt."Piaty smak. Rozmowy przy jedzeniu"
Po powrocie sesja zdjęciowa z łupami a potem padnięcie malucha, któremu wzrosła temperatura do 38 z haczykiem.

W tym samym czasie szybki obiad i to nie byle jaki. 
Równie optymistyczny co słoneczny i ciepły poranek...

Środowe rybki doznały kontuzji i opóźniły swoje przybycie o dwa dni ale to nic bo smak jaki zaoferowały zadowolił wszystkich, ja zjadłam nawet podwójną porcję! jak tu oprzeć się chrupiącej bagietce, delikatnej rybie i pachnącemu, zieloniutkiemu pure? 
Mistrzostwo jeśli chodzi o połączenie smaków i kolorów. Niestety nie jestem autorką tegoż dania. Rachel Khoo zamieściła na nie przepis w "Mojej małej francuskiej kuchni", od której nadal nie mogę się oderwać!


Bagietka z paluszkami rybnymi i pure z groszku

250 g białej zwartej ryby bez skóry i ości
4 łyżki mąki
sól, pieprz
2 lekko ubite białka
50 g bułki tartej
olej do smażenia
bagietka 
cytryna do podania
kwaśna śmietana do podania

pure z groszku:
szalotka, drobno posiekana
ząbek czosnku, drobno posiekany
łyżka masła
250 g mrożonego groszku
50 ml warzywnego bulionu
łyżeczka soku z cytryny
łyżeczka skórki otartej z cytryny
szczypta cukru

Przygotowujemy pastę z groszku.
Na łyżce masła szklimy cebulkę i czosnek. Dodajemy groszek i smażymy aż stanie się miękki.
Wlewamy bulion i wyłączamy gaz. Całość blendujemy na gładko. Doprawiamy sokiem i skórką cytryny (troszkę zostawiamy do śmietany), solą oraz cukrem.
Rybę osuszamy, kroimy na kawałki grubości palca.
Rozgrzewamy patelnię z olejem.
Kawałki ryby obtaczamy w mace (wymieszanej z solą i pieprzem), białkach i bułce. Smażymy na chrupiąco i rumiano.
Bułkę podgrzewamy chwilę w piekarniku, przekrawamy na pół.
Jedna połowę smarujemy śmietaną i posypujemy skórką startą z cytryny. Układamy kawałki ryby. 
Na drugą połowę nakładamy pure z groszku. Obie składamy i zjadamy!





Komentarze

  1. No, ja nie wiem czemu Ty nad zdjęciami płaczesz :) Jeść się chce jak je oglądam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiem co mam powiedzieć! czasami płaczę a czasem jestem zadowolona :) dziś świeciło słońce więc miałam jasno w kuchni to od razu zmienia moje podejście... no i było ładne jedzenie :)

      Usuń
  2. z chęcią bym zjadła takie pyszności :) uwielbiam rybę w każdej postaci!

    www.sagneska.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wygląda, trzeba zrobić w wolnej chwili :-) tylko ile tego groszku wrzucić do pure, bo w składnikach nie ma ;-)
    PS. Bardzo fajny blog, podczytuję od dawien dawna, ale chyba zostawiam pierwszy i mam nadzieję nie ostatni komentarz :-)
    Pozdrawiam,
    Asia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i odwiedziny!!! i za komentarz :)
      Przepis już poprawiłam, w mnogości składników umknął mi ten najważniejszy hi hi :)
      Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzin i komentowania :)

      Usuń
  4. Takiego połączenia to ja jeszcze nie widziałam! Niesamowite i pyszne jak mniemam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo zachęcająco - a ten wiosenny kolor...wspaniale.
    Pozdrawiam

    Zapraszam http://slodkieokruszki.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny i zapraszam po nowe inspiracje :)

      Usuń
  6. Oooo, rewelacja! Tylko ten piekarnik...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty