Cynamonowe kwadraciki do mleka czyli Pixie Puffs czyli Niedzielne Sniadanie odc.94

Syncio zachorował. Wymioty i temperatura dawały mu się we znaki dwa dni. 
W czasie gdy spał mogłam spędzić  trochę czasu w kuchni. 
Do działań zainspirowały mnie najnowsze posty Pauliny Wnuk no i oglądane wieczorem kolejne części Harrego Pottera.
Oryginał tego magicznego śniadania znajdziecie na blogu From movie to kitchen.

U mnie nie obyło się bez zmian. Zmniejszyłam ilość spulchniaczy i cukru, dodałam też mąkę pełnoziarnistą i zrezygnowałam z posypki, słodkiej oczywiście.
Okazało się, że ciasteczka są BOSKIE! 
Bardzo sycą i smakują wszystkim :)


Cynamonowe kwadraciki do mleka czyli Pixie Puffs

400 ml mąki pszennej
100 ml mąki pszennej pełnoziarnistej
100 ml mielonych orzechów włoskich
po 1/2 łyżeczki sody i proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
100 ml cukru
2 łyżki miodu
1/2 kostki masła
250-300 ml jogurtu naturalnego

Do miski wkładamy wszystkie składniki. Zagniatamy gładkie ciasto.
Ciasto rozwałkowujemy na grubość ok 0,5 cm, a następnie tniemy na paski o szerokości 1-2 cm, i na mniejsze kwadraty.
Rozdzielamy je i rozkładamy na blaszce tak, aby nie były zbyt blisko siebie.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 st.C ok. 15 minut.
Upieczone ciasteczka studzimy i chowamy do zamykanego pojemnika.
Zjadamy z ulubionym mlekiem.


Komentarze

  1. Pomysł super. Zjadłabym takie kwadraciki :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super,że przygotowałaś zdrowszą wersję kwadracików :) Ja też ostatnio dodaję mąkę pełnoziarnistą do moich wypieków i przepisów. Dzięki za dodanie przepisów do mojego Linkowego Party :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie ma za co :) miło mi było uczestniczyć w imprezce :P

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty