Bajeczne pieczone ziemniaki, w sam raz do grilla

Rzadko tu bywam. Praca zawodowa pochłania mnie i choć gotuję, zdjęciami zasypuję Was raczej na facebooku i instagramie :) 
Tym razem musiałam się z Wami podzielić przepisem na niebywale smaczne ziemniaki. 
Na urodziny w tym roku dostałam od domowników książkę Yotama Ottolenghi "Prosto" i właśnie jeden z przepisów w niej zawartych zainspirował mnie do przygotowania tradycyjnych pieczonych ziemniaków w niecodzienny sposób.
Przepis uprościłam ale dodatki zaproponowane przez autora książki stosuje teraz za każdym razem gdy piekę warzywa :)


Bajeczne pieczone ziemniaki, w sam raz do grilla, z fetą i oregano

1 kg ziemniaków, obranych i pokrojone na kawałki ok 2 cm grubości i 4 długości
2 łyżki oliwy
sól, pieprz

do polania:
2 łyżki oliwy
1-2 ząbki czosnku - obrane i pokrojone na plasterki

do podania:
czubata łyżeczka suszonego oregano
70 g sera feta

Piekarnik nagrzewamy do 230 st.C.
Ziemniaki posypujemy solą i pieprzem, skrapiamy oliwą, mieszamy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy ok 15 minut.
Gdy ziemniaki się pieką podgrzewamy pokrojony na plasterki czosnek z dwiema łyżkami oliwy, nie dopuszczając by czosnek się zrumienił.
Po 15 minutach pieczenia wyjmujemy blachę z ziemniakami i polewamy oliwą z czosnkiem. Dopiekamy dalsze 5 minut.
Po tym czasie ziemniaki powinny być miękkie i rumiane (jeśli nie są dopiekamy kolejne 5 minut).
Wyjmujemy je z pieca posypujemy czubatą łyżeczką oregano i pokruszoną fetą.
Ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty