Razowe świderki z musem truskawkowym polane sosem waniliowym

Zaszalałam ostatnio i kupiłam kilka łubianek truskawek. Część zamroziłam, jedna została do zjedzenia... tylko ile mogą takie truskawki wytrzymać? należało się nimi szybko zająć. Blender poszedł w ruch i mamy mus. Idealny do makaronu a co dopiero do sosu waniliowego...



200 g makaronu razowego świderki

sos waniliowy:
3 żółtka
2 łyżki cukru
1 łyżka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią'
200 ml mleka
1/2 laski wanilii

mus:
400 g wyszypułkowanych truskawek + kilka do dekoracji
2 czubate łyżki cukru trzcinowego

Gotujemy makaron wg przepisu na opakowaniu w osolonej wodzie. Odcedzamy.
Truskawki z cukrem miksujemy na mus kilka chwil, wszystko zależy od tego jaki kubek miksujący mamy.
Żółtka ucieramy z cukrem na białawą masę. Mleko zagotowujemy z laska wanilii, możemy wcześniej wyskrobać nasionka a sos będzie miał wówczas śliczne czarne kropeczki w sobie. Płyn wlewamy do utartych żółtek i mieszamy.
Nastawiamy kąpiel wodną  (miskę z masą stawiamy na garnku z gotująca się wodą) i tak gotujemy sos aż do zgęstnienia. 
Makaron nakładamy do miseczek, polewamy musem oraz sosem, dekorujemy truskawkami i wcinamy.


Komentarze

  1. Kochana, ale mi narobiłaś smaka. Jutro lecę po truskawki i zrobię tartę z truskawkami.
    Buziaki :-***

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem fanem razowych świderków z musem truskawkowym!

    OdpowiedzUsuń
  3. jej.. jaki to cudowny smak :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty