Buraczane Muffinki Czekoladowe czyli Słodki Czwartek odc.38

Oto kolejna propozycja rodem z KUKUBUKa styczniowego. Smak mnie powalił swoja intensywnością. Ciasto okazało się bardzo wilgotne i ciemne. Jeśli ktoś nie lubi buraków pewnie wyczuje ich smak ale ja buraki kocham, podobnie pewne zioło, które jest w nich bardzo obecne!
 Bez zmian oczywiście się nie obyło. Pierwsza dotyczyła sposobu przyrządzenia buraków. Zamiast gotować upiekłam je, poza tym zmniejszyłam ilość cukru, zwykła mąkę pszenną wymieniłam na orkiszową i zamiast placka upiekłam babeczki w kształcie śnieżynek :)


Chwilka się przedłużyła bo prąd nam na dobę wcięło a służby skore do pomocy nie były! ale wróciłam! i przepis podaję :)

Buraczane Muffiny Czekoladowe
na 20 szt.

500 g buraków
200 g masła
1 tabliczka czekolady 70 % zaw. kakao
3 jajka
1 łyżeczka esencji waniliowej
2 szkl. mąki orkiszowej 650
2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
1 szkl. cukru trzcinowego
1 pęczek świeżego tymianku
cukier puder do posypania

Buraki gotujemy lub pieczemy i obieramy, ścieramy na grubych oczkach tarki. Czekoladę i masło rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
Piekarnik nagrzewamy do 190 st.C. W jednej misce łączymy mokre składniki (buraki, masło z czekolada, jajka i esencję), w drugiej suche (przesianą mąkę, sodę, cukier i sól oraz część listków tymianku). Mieszamy zawartości obu misek i łączymy je. Foremkę do muffinek natłuszczamy, wykładamy papilotkami lub jeśli jest silikonowa pozostawiamy samą sobie. Otworki napełniamy do 2/3 wysokości/ Pieczemy ok 25 minut, do suchego patyczka. Po ostygnięciu posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy tymiankowymi gałązkami.




Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty