Steak et frites czyli Stek z frytkami z jarzyn

Taki był mój pierwszy obiad 2014 roku! smaczny ale przede wszystkim łamiący wcześniejsze opory bo wołowinę uwielbiam ale nie mam odwagi z nią kombinować i jadaliśmy ją głównie mieloną. To mój pierwszy stek w życiu!
Przepis pochodzi z "Małej paryskiej kuchni" Rachel Khoo.


1 stek z antrykotu (ok 500 g gruby na min.1 cm)
sól, pieprz

frytki:
250 g mielonych migdałów
2 łyżki oleju słonecznikowego
 sól, pieprz
1 słodki ziemniak
1 duża marchewka
1 pasternak

Przygotowujemy frytki. Rozgrzewamy piekarnik do 200 st.C. W misce mieszamy olej, migdały i przyprawy. warzywa obieramy, myjemy i kroimy w słupki, wkładamy do miski i mieszamy z reszta składników.
Wyjmujemy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika. Pieczemy ok 30 minut, w połowie pieczenia potrząsamy blachą.
Stek z obu stron posyp solą i pieprze. Bardzo mocno rozgrzej patelnię z nieprzywierająca powłoką i połóż stek. Smaż z każdej strony po 2 minuty. Następnie dokładamy stek do warzyw i pieczemy go 5-10 minut w zależności jak ma być krwisty.
Po tym czasie stek zawijamy w folię aluminiową i trzymamy na ciepłym talerzu 10 minut by doszedł. Podajemy z musztardą i frytkami, wcześniej wyjmujemy go z folii i dzielimy na dwie solidne porcje :)


Komentarze

  1. O!A to zestaw!Ten słodki ziemniak to patat?Pozdrawiam noworocznie
    jm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, słodki ziemniak czyli batat :) u mnie niestety była tylko marchewka i zwykłe ziemniaki ale jadłam kiedyś podobne frytki z batata i było obłędne!!! my tez pozdrawiamy!!!

      Usuń
  2. My steki jadamy dość często, bo mąż kocha wołowinę i ja też lubię (jak na mięso), ale Rachel Khoo jeszcze nie robiłam. Wkrótce nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię wołowinę, a też dotychczas nie przyrządzałam steków.
    Doskonały dodatek warzywnych frytek. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak kilka lat temu można było do niej wpaść na kolację i chciałam jechać do Paryża. Teraz mogę Paryż przenieść do mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty