Makaron Soba z Kaczka i Warzywami

Weekend zaczął się od kręcenia papilotów Córci w piątkowy wieczór. Spała dzielnie z usztywnioną głową ale efekt uzyskałyśmy piorunujący! dzięki Ci psiapsiółko!
Córcia nadal żołądkowo niedomaga, choć humor dopisuje i apetyt także kłopotliwe bywa jej bieganie do WC.
Ja sobotę spędziłam głównie w kuchni, Małżon miał wrócić z pracy szybko a wrócił bez uprzedzenia późno, nie lubię tego bardzo, denerwowałam się no i mieliśmy razem sprzątać gruntownie...

Wracając do kuchni, upiekłam dwa prze smaczne ciasta (przepisy pojawią już jutro), chlebem pachniało w całym domu, poza tym zrobiłam też ukochaną sałatkę Małżona
Nim przyszedł czas pizzy domownikom zaproponowałam smażony makaron soba z kawałkami chrupiącej kaczki i warzywami. 
Muszę przyznać, że było to jedno ze smaczniejszych dań na szybko jakie przygotowałam. 
Delikatne, lekkie i pełne smaków.


Makaron Soba z Kaczka i Warzywami

200 g makaronu Soba, azjatyckiego, z mąki gryczanej

2 pojedyncze piersi kaczki, ze skórą, pokrojone w małą kosteczkę
łyżeczka przyprawy 5 smaków
sól, pieprz

pół małej kapusty pekińskiej, posiekanej
1 dymka, szczypior posiekany osobno
pół papryczki czerwonej, pokrojonej w paski
łyżeczka sezamu


sos:
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżka miodu\
1 łyżka soku z cytryny

Kawałeczki kaczki wrzucamy na patelnię z rozgrzaną łyżka oliwy.
Przygotowujemy makaron Soba. Zajmuje to dosłownie kilka chwil.
Smażymy mięso by się zrumieniło. Nadmiar tłuszczu wylewamy.
Dorzucamy paprykę i cebulkę pokrojona w piórka, mieszamy. Chwile smażymy, dodajemy kapustę i szczypior (trochę zostawiamy do dekoracji). Mieszamy. Wlewamy sos. Mieszamy.
Wkładamy makaron, mieszamy i podajemy. Dekorujemy resztą szczypiorku i sezamem.

Komentarze

  1. Pięknie wygląda to danie! Gdzie można kupić taki makaron?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana ja kupiłam w lidlu, ze dwa tygodnie temu jak był azjatycki tydzień :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty