Sałatka gyros i małe rybne co nieco

Dzisiaj w kuchni spędzam mnóstwo czasu. Trudne to troszeczkę gdyż od wczoraj boli mnie prawa pięta... chyba za dużo tupałam na Stefana ;(
Od dawna miałam ochotę zrobić potrawę Jamiego z ryżu i wędzonego dorsza. Jest to potrawa o pięknie brzmiącej nazwie Kedgeree. Zjadłam, smakowało mi, niestety Małżon gardzi i jak się okazało Córcia też ("lubię tylko biały ryż Mamuniu..."). Proporcje z racji nieposiadania niektórych rzeczy w lodówce lekko zmodyfikowałam.


KEDGEREE

1 jajko (w oryginale 2)
ok. 450 g wędzonego dorsza (usuwamy mu ości w miarę możliwości) (u Jamiego 700g)
2 liście laurowe
3/4 szkl. ryżu długoziarnistego
sól, pieprz
1/2 kostki masła
średnia cebula, drobno posiekana
drobno posiekany ząbek czosnku
czubata łyżka curry w proszku ( w oryginale 2)
1 cytryna (w oryginale 2)
garść świeżej kolendry (w oryginale 2)

Jajko gotujemy na twardo, studzimy i odstawiamy. Filety z ryby wraz z liśćmi laurowymi wkładamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy 5 minut. Wyjmujemy z wody, studzimy i zdejmujemy z niej skórkę, mięso dzielimy na części usuwając ew. ości. Obieramy jajko i kroimy je w kliniki.
W osolonej wodzie gotujemy ryż, ok. 10 minut, odcedzamy, przelewamy zimna wodą, znowu odcedzamy, wstawiamy do lodówki. W rondlu roztapiamy masło i podsmażamy na nim cebulę z czosnkiem pilnując by nie zmieniły koloru. Dodajemy curry, chwile podgrzewamy, wlewamy sok z połowy cytryny. Do rondla dodajemy rybę i ryż a gdy się ogrzeją dodajemy jajko i kolendrę. Mieszamy delikatnie. Podajemy z kawałkami pozostałej cytryny.



Za to znowu robiłam sałatkę. Kiedyś przyniesiona przez mą Czarną Psiapsiółę na imprezę, pożarta przez męża mego kochanego, zrobiła u nas w domu furorę. W te Święta zniknęła po prostu w przepastnym brzuchu ww a dziś pojawiła się znowu na specjalne życzenie Małżona oczywiście.

SAŁATKA GYROS

2 piersi z kurczaka (ok. 60 dag)
2 cebule
6 ogórków konserwowych
puszka kukurydzy
1/2 sporej kapusty pekińskiej
ketchup pikantny
majonez
przyprawa Gyros

Piersi kroimy w kostkę i posypujemy obficie przyprawą. Smażymy na oleju  na rumiano. Studzimy.
Cebule kroimy w kostkę, ogórki podobnie. Kukurydzę odcedzamy. Kapustę myjemy i szatkujemy.
W przezroczystej misce układamy następującymi warstwami licząc od dołu:

kurczak
ketchup
cebula
ogórki
majonez
kukurydza
ketchup
majonez
kapusta











Komentarze

  1. Ta sałatka to hit wszystkich imprez i chyba nie ma osoby, która by jej nie lubiła :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. narobilas mi smaku na ta salatke:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam się głodna!Ta sałatka wygląda przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie, na każdej imprezie którą robię musi się pojawić ta sałatka :) Polecam też nieco inną wersję - Sałatka Gyros warstwowa

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty