Słoneczne danie z pęczaku i warzyw

Kasze kojarzą mi się głównie z rozgrzewającymi, zimowymi daniami. 
Są jednak wyjątki od reguły. Przecież kocham kasze na słodko nawet latem a gdy połączę kaszę z pachnącymi przyprawami i młodymi warzywami danie wcale nie będzie jesienno zimowe ale pysznie sezonowe. Tak też stało się z tą potrawą.
Pomysł na nią podpatrzyłam w książce "Wegetariańska szkoła gotowania", która to książkę wygrałam w miesięczniku KUCHNIA.
Ciekawa to pozycja, bardzo ładnie wydana. 
Zdjęcia są oszczędne, jasne a sposób pokazania produktów i przygotowania każdej z potraw przypomina trochę "Fikę" z IKEA. Fajnie jest mieć tę książkę na swojej półce choć niektórych składników potrzebnych do przygotowania dań na oczy nie widziałam.


Słoneczne danie z pęczaku i warzyw

300 g pęczaku
1/2 łyżeczki kurkumy
200 g groszku
4 młode marchewki
1 łyżka octu winnego
1 czerwona papryka
1 cebulka dymka
1 ząbek czosnku
sól, pieprz
garść czarnych oliwek

Pęczak gotujemy w osolonej wodzie z kurkumą wg przepisu na opakowaniu. Ważne by był sypki i by go ugotować metodą bez odlewania wody.
Marchewkę kroimy w kostkę i gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem łyżki octu winnego.
Paprykę myjemy, pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy w kostkę. Dymkę drobno siekamy (osobno szczypior i cebulkę).
Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy posiekany czosnek, cebulkę, marchewkę i paprykę. Dorzucamy groszek i podsmażamy ok 3 minut. Dodajemy lekko ostudzony pęczak i mieszamy.
Wrzucamy szczypior i oliwki. Mieszamy i podajemy.


Komentarze

  1. Bardzo kolorowe danie, zjadłabym ze smakiem bo uwielbiam wszelkie kasze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również uwielbiam kasze a jak są w duecie z warzywami to pochłaniam kilogramami :)

      Usuń
  2. Jedzenie zdrowe całkowicie jest mi obce, ale bez dwóch zdań muszę spróbować. Dobrze wygląda ;p

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty