Zapiekanka makaronowa z cukinia i oscypkiem

Zrealizowałam mój plan na dziś! Ugotowałam a raczej upiekłam makaron z warzywami. 
Czemu jestem z tego taka dumna??? 
Powód jest jeden, ostatnio nie mam siły na nic, gotowanie to czynność ostateczna... ale jest! Zapiekanka z cukinii, sosu pomidorowego i makaronu a wszystko zwieńcza oscypek :) 
Polecam!




Zapiekanka makaronowa z cukinia i oscypkiem

1-2 cukinie, ilość zależy od wielkości
300 g makaronu muszelki
sól
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka wędzonej papryki
szczypta płatków chili
1 puszka krojonych pomidorów
100 ml przecieru pomidorowego
sól, pieprz
10 plasterków sera typu oscypek


Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Odcedzamy.
Cukinie myjemy i kroimy w plastry. Obsmażamy je lekko na odrobinie oliwy, na rumiano, z obu stron.
Na patelni podgrzewamy łyżkę oliwy. Wrzucamy czosnek i cebulę. Smażymy minutę.
Posypujemy papryką, chili i szczyptą soli, smażymy dalszą minutę.
Wrzucamy pomidory i przecier. Mieszamy i dusimy ok 5 minut. Łączymy z makaronem.
W naczyniu do zapiekania układamy kolejno: plastry cukinii, połowę farszu makaronowego, 5 plasterków sera, pozostała cukinię, makaron z sosem i na wierzchu układamy ser.
Całość zapiekamy ok 10 minut w 190 st.C.


Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty