Zupa fasolowa po kowbojsku czyli Zupowy Wtorek odc.97

W tej zupie zafascynowała mnie prostota składników a smak zachwycił cała rodzinę! to nie jest zwykła zupa fasolowa! o jej rodowodzie możecie przeczytać u Marty Dymek na blogu Jadłonomia, z której to strony przepis pochodzi.



Zupa fasolowa po kowbojsku

2 cebule
2 ząbki czosnku
1 – 2 papryczki jalapeño lub inne, bez pestek (pominełam, dałam szczypte mielonego chili)
olej do smazenia
2 łyżeczki papryki wędzonej
po 1/2 łyżeczki mielonego kuminu i mielonej kolendry
po 1/4 łyżeczki suszonego oregano i tymianku oraz cynamonu i ostrej papryki

1 puszka pomidorów krojonych

2 puszki białej fasoli
2 puszki kolorowej fasoli
3 szkl. wywaru warzywnego
1 łyżka sosu sojowego

2 łyżeczki soku z cytryny
sól
garść kolendry do podania

Cebule obieramy, przekrawamy na pół i opalamy na kuchence. Odkładamy by przestygła a następnie ją siekamy.
Czosnek drobno kroimy. Fasolę odcedzamy.
Na dnie dużego garnka rozgrzewamy olej i wrzucamy cebule, Smażymy je ok 3 – 4 minuty.
Do cebuli dorzucamy czosnek oraz jalapeno (wczesniej posiekane), smażymy dalsze pół minuty a nastepnie dodajemy wszystkie przyprawy.
Smażymy kolejne 30 sekund dokładnie mieszając.
Dolewamy pomidory i dusić przez kilka minu
Dodrzucamy fasolę, wlewamy wywar, sos sojowy oraz przyprawiamy szczyptą soli.
Przykrywamy i gotujemy przez 15 minut.

Na koniec do pojemnika blendera odlewamy 3 chochelki zupy, dodajemy sok z cytryny, dużą garść świeżej kolendry i wszystko miksujemy na krem.
Wlewamy z powrotem do garnka, doprawiamy do smaku solą.
Zupa świetnie smakuje posypana kolendrą z pajdą świeżego chleba!

Komentarze

  1. To jest właśnie to, na co mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja poproszę miseczkę zupy. Tylko dla mnie bez świeżej kolendry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! a wiesz, że kiedyś też nie lubiłam świeżej kolendry? i kuminu w co uwierzyć mi dzisiaj trudno.

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty