Ciasto Marchewkowe z Orzechami czyli Słodki Czwartek odc.25

To kolejne marchewkowe ciasto jakie upiekłam. I jest wyjątkowe! nie za słodkie, dość jasne i mało korzenne, poza tym nie wyczuwa się w nim nadmiaru spulchniaczy co wg mnie dość istotne. W rankingu ciast marchewkowych zajmuje 2 miejsce :) Przepis pochodzi z książki "Ulubione warzywa Pana Wilkinsona", z moimi małymi zmianami.

marchewkowiec

4 jajka
375 g cukru pudru ( u mnie 300 g)
300 ml oleju
340 g mąki pszennej
po pół łyżeczki sody i proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki cynamonu
350 g startej młodej marchwi
250 g orzechów włoskich, posiekanych ( u mnie 100 g)

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C. Blaszkę smarujemy olejem i wykładamy papierem do pieczenia.
Mąkę, sodę, proszek i cynamon przesiewamy do miski.
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę, dodajemy olej, sypkie składniki i mieszamy. Dodajemy marchewkę i orzechy i znowu mieszamy by składniki się połączyły.
Masę przekładamy do foremki i pieczemy ok 40 -45 minut, do suchego patyczka. Studzimy najpierw w formie a potem na kratce.

Komentarze

  1. Ciasto wygląda przepysznie! Ja też ostatnio robiłam ciasto marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie próbowałam ciasta marchewkowego w tej propozycji wydaje się pyszne :) koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty