Tarta alzacka z czerwonymi owocami i wanilią czyli poWeekendowe Łakocie odc.20

Mówiąc szczerze nie przepadam za ciastami z owocami. Tzn są takie, które uwielbiam ale muszą być naprawdę wyjątkowe. Jabłeczniki i drożdżowe z owocem kocham, ucierane robię tylko Małżonowi bo sama raczej nie przepadam, za sernikami na zimno również, i biszkoptem z galaretką także. A tart nie wykonałam zbyt wielu gdyż jem je właściwie tylko ja i też nie każda mnie zachwyca. 
Dzisiejsza propozycja to przepis z ostatniej strony sierpniowego numeru KUCHNI. Postanowiłam ją upiec, postawić na stole nie wspominając słowa TARTA i zobaczyć efekt. Okazało się, że Małżon zjadł kilka kawałków.Mimo przygody z czasem pieczenia okazała się niezła. Resztę jem ja i Syncio, a najlepiej smakuje mi prosto z lodówki.


Tarta alzacka z czerwonymi owocami i wanilią

ciasto:
200 g mąki
100 g masła
50 g cukru
1 jajko
szczypta soli
krem:
3 jajka
100 g cukru
300 g jogurtu naturalnego
75 g mąki
nasionka z 1/2 laski wanilii

owoce - u mnie wiśnie, borówki i maliny

Składniki ciasta szybko zagniatamy i wyklejamy nim formę wysmarowaną masłem. Podpiekamy w 180 st.C ok 15 minut.
W tym czasie przygotowujemy owoce i krem.
Owoce pestkujemy, ew. kroimy. Skłądniki kremu mieszamy.
Na podpieczony spód wkładamy warstwę owoców, zalewamy je kremem i wstawiamy do piekarnika. W oryginale była to temperatura 200 st.c i czas 40 minut. U mnie po 15 minutach tarta była już zbyt rumiana i ja wyjęłam z pieca.

Komentarze

  1. Twój mąż to szczęściarz, a tarta brzmi mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz, to odwrotnie niż ja, bo ja uwielbiam chyba wszystkie ciasta owocowe.
    I Twoją tartę też bym pochłonęła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja z owocami ciasta lubię najbardziej, szczególnie drożdżowe,
    ale taką tartą też bym nie pogardziła, bo wygląda bardzo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mnie znowu wpisów ominęło...
    Nadrobię oczywiście :-) Fajna zmiana zaszła w Twojej ' choreografii ' tak nieziemsko się zrobiło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za miłe słowa :) co i rusz coś zmieniam :) jakoś tak miewam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty