Czarne sezamki czyli Czwartkowe Slodkosci odc.120

Uwierzycie, że do wczoraj nigdy nie jadłam czarnego sezamu? jakoś mi było z nim nie po drodze a raczej z zakupem tych ślicznych czarniutkich ziarenek.
Przepis znaleziony w "Najlepsze przepisy dla całej rodziny" Grześka Łapanowskiego i Mai Sobczak zmobilizował mnie do poszukiwań i udało się!
Sezamki okazały się łatwym w przygotowaniu smakołykiem w sam raz do przygotowania na cztery ręce. Przepis odrobinę zmodyfikowałyśmy.
Córcia właściwie zrobiła wszystko sama a potem zajadała sezamki ze smakiem razem z koleżanką.



Czarne sezamki

2 łyżki białego sezamu
6 łyżek czarnego sezamu
2 łyżki brązowego cukru (u mnie trzcinowy demerara)
1 łyżka miodu wielokwiatowego
szczypta skórki pomarańczowej
kilka kropli soku z limonki, cytryny lub pomarańczy


Sezam wsypujemy na patelnie i podprażamy leciutko. Dodajemy cukier i mieszamy.
Dorzucamy skórkę z pomarańczy, sok, mieszamy i prażymy ok. 5 minut.
Dodajemy miód, mieszamy i masę przekładamy na papier do pieczenia. Przykrywamy go drugim arkuszem i rozwałkowujemy na płaski placek.
Czekamy 2-3 minuty i kroimy placek na poręczne kawałki ostrym nożem.


Komentarze

  1. Kocham sezamki, twój przepis jest genialny. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja dawno sezamków nie jadłam! Ostatnio chyba w czasach młodości i to takie kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas goszczą kupcze już parę razy myślałam żeby samej zrobić i po tych Twoich czarnych się chyba w końcu zmobilizuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty