Magdalenki z porzeczkami

Miałam wczoraj urodziny. Nie obchodziłam ich jakoś specjalnie. Dzieci, Małżon, trochę dobrego jedzenia, piękna pogoda i po prostu domowy odpoczynek.
Przygotowałam dla moich łasuchów między innymi magdalenki z książki Ani Włodarczyk "Retro kuchnia". Bardzo fajny, łatwy przepis na pachnące masłem ciastka.

Magdalenki z porzeczkami

3 jajka
130 g cukru
20 g mąki pszennej
10 g proszku do pieczenia
skórka z 1 cytryny
20 g płynnego miodu
60 ml mleka
20 g masła
1/2 szkl. czerwonych porzeczek
tłuszcz do posmarowania i mąka do wysypania foremki


Jajka ubijamy na puszysta masę z cukrem.
W misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli.
Masło rozpuszczamy w rondelku. Dodajemy do niego miód i mleko.
Masę miodowo-mleczną delikatnie mieszamy z masą jajeczną. Miksujemy dalej łącząc ze skórką cytrynową dodając stopniowo mąkę z proszkiem.
Odstawiamy do lodówki na min. godzinę.


Foremkę na babeczki smarujemy masłem  i wysypujemy mąką. Nakładamy po czubatej łyżeczce ciasta, wtykamy po kilka porzeczek.
Foremkę wkładamy na 5 minut do pieca nagrzanego do 190 st. Wyłączamy piec na 1 minute po czym zmniejszamy temperature do 160 st i dopiekamy magdalenki kolejne 5 minut. Studzimy na kratce.

Komentarze

  1. Fantastyczne!
    Zaginęła mi forma do magdalenek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasteczka! Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sto lat! dla Pani Wiewióry :) przepiękne są te magdalenki! pozdrawiam Izabela

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty