Poworty, konkursy i Lekkie kotlety z ziemniaków i kalafiora

Wróciliśmy. Krótki to był wyjazd ale zaliczyliśmy i grzyby i jeżyny, i trochę przemoczonych butów. Kominek buzował codziennie dając ciepło tak potrzebne moim zmarzniętym dłoniom. Znowu zaczęłam marznąć czyli lato się skończyło :) Jak co roku w sierpniu wyjeżdżam z chaty pełna nostalgii i wcale mi z tym nie dobrze. Tylko miodu z pasieki nie kupiłam...

Niedzielnego mielenia dawno nie było więc mam dla Was pyszne kotlety. Zrobiłam je z kalafiora i ziemniaków, ze sporą ilością koperku. Z pozostałego ciasta powstały kopytka, do nich sos dyniowy a cała potrawa wzięła udział w konkursie Almetty i... dzisiaj dostałam informację, że wygrałam cudowny, wręcz z innej bajki, fartuch!!! radość to niesamowita!!! a moja przygoda z tymi serkami dopiero się rozpoczęła :)


Kotlety z ziemniaków i kalafiora

3 spore ugotowane ziemniaki
pól ugotowanego, średniego kalafiora
ok 250 g mąki pszennej
1 jajko
łyżka posiekanego koperku
sól, pieprz
oliwa
bułka tarta

Ziemniaki i kalafiora mielimy w maszynce lub przeciskamy przez praskę. Łączymy z pozostałymi składnikami i zagniatamy na gładkie ciasto.
Z ciasta odrywamy po kawałku i formujemy kulki, spłaszczamy je obtaczamy w bułce tartej.
Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy na niej kotleciki. Powinny być rumiane z obu stron.
Ja podałam je po prostu z sałatką  z pomidora.

Komentarze

  1. Gratuluje wygranej! Trochę smutno, że się chłodno robi, będę tęskniła za upalnymi dniami. A obiad - mega!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wygranej!
    Ja zazwyczaj robię podobne kotleciki tylko z kalafiora. Następnym razem spróbuję dodać też ziemniaki :) Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają pysznie, gratuluję fartucha :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty