Sałatka na ciepło czyli burak, pomidor i pęczak w roli głównej!

Ostatnio mam mniej czasu więc w mojej kuchni zdecydowanie królują proste smaki i łatwe dania. I tym razem tak się stało. 
Przeglądałam "Jedz" Nigela Slatera i w oko wpadł mi przepis na ciepłą sałatkę. 
Zmieniłam to i owo i wyszło mi coś takiego.

A teraz, nim napisze przepis, szybka zgadywanka! co wchodzi w skład tej sałatki??? 
wymieńcie w komentarzu 5 znaczących składników a może zafunduję jakąś nagrodę :)
Dzisiaj popołudniu lub jutro rano w tym poście pojawi się przepis oraz imię osoby, która zgadła 5 składników jako pierwsza!

edit.
Po kilku próbach jako pierwsza 5 głównych składników podała Trzcinowisko!
gratuluję, juz szykuje dla Ciebie małą niespodziankę więc prześlij mi proszę swoje dane do wysyłki!
Poniżej przepis na pyszną, jesienną, ciepłą sałatkę :)


Sałatka na ciepło czyli burak, pomidor i pęczak w roli głównej!

1 szklanka ugotowanego na sypko pęczaku
4 średniej wielkości buraki
4 średniej wielkości pomidory
4 ząbki czosnku
oliwa
sól, pieprz
natka pietruszki do posypania


Blachę wyściełamy folią aluminiową, na blasze układamy pokrojone na ćwiartki, wyszorowane lub obrane buraki, skrapiamy je delikatnie oliwa i posypujemy solą i pieprzem. Folią owijamy buraki i pieczemy ok 30 - 40 minut by stały się półmiękkie.
Po tym czasie odkrywamy buraki i wkładamy pomidory oraz nieobrany czosnek, znowu przykrywamy i pieczemy dalej by buraki stały się całkiem miękkie czyli ok 30 minut.
Do miski wkładamy pęczak, upieczone buraki, pomidory, wyciskamy z łupinek czosnek.
Posypujemy listkami natki pietruszki, ew doprawiamy sola i pieprzem. Mieszamy i nakładamy do miseczek.
Na zimno smakuje równie dobrze!

Komentarze

  1. PĘCZAK,NATKA,BURAKI,POMIDORY I ALBO CZARNE OLIWKI ALBO ŚLIWKI;) NIE WIDZĘ DOBRZE NA KOM

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. to tez ale jest jeszcze jeden znaczący dla smaku składnik, którego nie wymieniłaś :)

      Usuń
  3. No sorry, ale nic więcej nie widać;)
    Ja bym do tego dodała osobiście kumin. Ale to tylko moje upodobania smakowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, że ostatniego ze składników nie widać ale ma znaczący wpływ na smak :)

      Usuń
  4. No to ja rezygnuję;) chyba że to ocet balsamiczny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Albo czosnek,więcej pomysłów nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  6. buraczki , kasza , natka pietriszki i chyba papryka pieczona/grilowana ,,oliwa , sól , pieprz może sumak albo zatar , czosnek

    Avrea

    OdpowiedzUsuń
  7. buraczki, natka pietruszki, kasza, pomidory, czosnek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty