Szybka zupa soczewicowa z dynią, mleczkiem kokosowym i curry czyli Zupowy Wtorek odc.105

Czy dla Was jesień to też czas rozgrzewających zup i dań jednogarnkowych?
Wiecie, że już środa? środek tygodnia nas przywitał deszczowo a ja byłam przekonana, że mamy wtorek dlatego przepis na tę przepyszna zupę zawitał na bloga dopiero dzisiaj!
Jest to jeden z trzech wypróbowanych przeze mnie przepisów z pudełkowej książki Dominiki Wójciak (pisałam o niej TUTAJ). Zmieniałam jednak część składników proporcje.
Robi się ją naprawdę szybko, co fajne pozostawia nam ona pewną dowolność w doborze składników.
Polecam Wam tę soczewicową szczególnie w jesienne, pochmurne dni, na rozgrzewkę a skoro przepis znalazł się w książce o pudełkach to faktycznie jest to dobra zupa do podgrzania w pracy.



Szybka zupa soczewicowa z dynia, mleczkiem kokosowym i curry

1 szkl. czerwonej soczewicy
750 ml wody
400 ml mleczka kokosowego (ja użyłam 65 ml kremu z kokosa zawierającego 99% ekstraktu kokosa)
1 łyżka czerwonej pasty curry (może być też inny kolor)
1 czubata łyżka koncentratu pomidorowego (u mnie 300 ml przecieru pomidorowego z racji tego, że mleczko zastąpiłam kremem o mniejszej objętości)
500 g warzyw (i tu jest dowolność, u mnie jest to dynia pokrojona w kostkę, marchewka starta na tarce i seler naciowy pokrojona w plasterki)
drobno posiekane zioła do posypania, u mnie szczypior i natka pietruszki


Soczewicę zalewamy wodą, mleczkiem kokosowym, dodajemy pastę curry, lekko solimy.
Gotujemy pod przykryciem na małym ogniu aż soczewica zacznie się rozpadać.
Dolewamy przecier, wrzucamy warzywa. Gotujemy ok 10-15 minut.
Warzywa nie powinny się rozgotować.
Zupę podajemy posypana zielskiem jakie lubimy najbardziej.
Możemy też posypać prażonymi orzechami lub ziarnami.




Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty