Solanka, zupa z kiszonymi ogórkami i kiełbasą, czyli Zupowy Wtorek odc.104

Nie lubię tzw. ogórkowej, jest mi z nią nie po drodze odkąd pamiętam. Zawsze wydłubywałam marchewkowe wiórki z tej robionej przez mamę czy babcię, a jak koleżanka robiła ją ze śmietaną bolał mnie brzuch. Zastanawiałam się więc czy zupa na bazie pomidorów, z kiełbasą, boczkiem i ogórkami kiszonymi własnie może być smaczna. Otóż powiem więcej, JEST PYSZNA!
Przepis z listopadowej KUCHNI.


Solanka, zupa z kiszonymi ogórkami i kiełbasą

200 g kiełbasy, myśliwskiej lub innej dobrze doprawionej, pokrojonej w półplasterki
125 g wędzonego boczku, drobno pokrojonego
1 posiekana cebula
2 spore marchewki, pokrojone w plasterki
1 pietruszka, pokrojona w plasterki
2 łodygi selera naciowego, pokrojone w plasterki
por, biała część pokrojona w półplasterki
5 kiszonych ogórków, pokrojonych w półplasterki
łyżka masła
5 ziaren ziela angielskiego
4 liście laurowe
2 ząbki czosnku
koncentrat pomidorowy 200 g
sol i pieprz do smaku


Kiełbasę i boczek podsmażamy w dużym rondlu aż wytopi się tłuszcz i zacznie się rumienić.
Do wędlina dorzucamy masło i cebulę, smażymy 5 minut.
Dorzucamy resztę warzyw i podsmażamy kolejne 10 minut.
Po tym czasie dodajemy ogórki, ew. kapary i oliwki wg uznania.
Następnie dodajemy liście, ziele, czosnek i koncentrat i 1,5 litra wody. Całość zagotowujemy i pyrkoczemy ok 15 minut.,
Po tym czasie zupę doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z kleksem śmietany lub bez niczego.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty