Owsiane ciasto marchewkowe, bezglutenowe czyli Słodki Czwartek odc.111

Jak szaleni wyrywaliśmy marchewki z pracowego ogródka. Naręcza małych i większych, pękatych i podłużnych trafiały do skrzynki. Zachciało mi się ciasta marchewkowego. 
Skorzystałam z książki Dominiki  Wójciak "Ziarno". Znalazłam tam pomysł na pieczona owsiankę z marchewka w roli głównej, ponieważ mi zależało na cieście przepis zmodyfikowałam. 
Powstał ciekawy, mocno wilgotny placek. Synciowi bardzo smakował, mi również choć jak na mój gust za bardzo wyczuwalna była w nim marchewka. To moje bardzo subiektywne zdanie ponieważ nie lubię smaku marchewki (poza pieczoną i drobinkami w surówce) ot co!


Owsiane ciasto marchewkowe

100 g mąki owsianej, bezglutenowej
120 g płatków owsianych, bezglutenowych
40 g posiekanych orzechów włoskich
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
po 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu i soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia (bezglutnowego)
200 g startej na drobnych oczkach marchewki
2 słodkie gruszki, starte na tarce o grubych oczkach
2 jajka
400 ml mleka
3-4 łyżki syropu klonowego lub miodu
masło do wysmarowania foremki

Wszystkie suche  składniki ciasta mieszamy w misce. Zalewamy mlekiem wymieszanym z syropem i jajkami. Przekładamy do nasmarowanej formy.
Pieczemy ok 30 minut  w 180 st.C.
Studzimy przed pokrojeniem.
Ja każda ukrojona porcje posypywałam cukrem pudrem lub polewałam łyżeczka syropu klonowego.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty