Kruche Ciastka Digestive z czekoladą czyli poWeekendowe Łakocie odc.150

Co uwielbiam przygotowywać (piec, gotować etc.) najbardziej??? Ktoś z Was wie?
Odpowiedź wcale nie jest oczywista choć moje dzieci zapewne by ja znały.

CIASTECZKA!!!

Piekę je na zamówienie, piekę dla znajomych ale przede wszystkim dla moich bliskich.
Ten weekend obfitował w prace domowe ale coś do po łasowania pojawić się musiało. Sięgnęłam po marcowy numer magazynu KUCHNIA i recepturę na pełnoziarniste ciasteczka Digestive.
Zmieniłam je nieco pod względem sposobu przygotowania ale i składników. Co z tego wyszło zobaczycie poniżej.




Kruche Ciastka Digestive z czekolada

200 g mąki orkiszowej/pszennej pełnoziarnistej
150 g mąki owsianej
50 g cukru trzcinowego
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150 g masła
3 łyżki mleka
20 g gorzkiej czekolady, posiekanej
opcjonalnie łyżka wiórków kokosowych lub innych mielonych orzechów


Do misy miksera wsypujemy suche składniki oraz pocięte na kawałeczki masło. Rozdrabniamy masło mikserem lub nożem tak by stworzyło drobinki wśród maki.
Dolewamy mleko, wsypujemy czekoladę i zagniatamy zwarte ciasto.
Formujemy z niego wałek o średnicy ok 4 cm. Zawijamy w folie spożywczą i chowamy do zamrażalnika na pół godziny.
Nagrzewamy piekarnik do 170 st.C.
Ciasto wyjmujemy i ostrym nożem tniemy na plasterki o grubości ok pół centymetra.
Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy ok 15 minut by stały się lekko rumiane. Studzimy na blasze.
Przechowujemy w zamkniętym pojemniku.


Komentarze

  1. Super!
    Uwielbiam te ciastka, ale sama nigdy ich nie piekłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już robiłam kilka podejść. Te są wyjątkowo kruche :)

      Usuń
  2. wyszły ciasteczka idealne do chrupania, porywam jedno do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty