Śliwkowa pasta z fasoli zwana inaczej pasztetem fasolowym ze śliwką

"-Synku zrobiłam kanapkę z nowym pasztetem... chcesz gryza na spróbowanie?
 -Tak, chcę... mmmm... ale pyszny! zrób mi mamusiu kanapkę z tym pasztetem!".
Potem Córcia doniosła Synciowi, że to pasta z fasoli... o dziwo chęć zjedzenia kanapki pozostała i usłyszałam tylko "Mamo tylko pamiętaj, że to jedyna forma fasoli jaką lubię!" :)

A Wy lubicie fasolę? ja bardzo, podobnie jak wszystkie rośliny strączkowe. 
Pastę = pasztet z fasoli łatwo przygotować i smakuje naprawdę świetnie!


Śliwkowa Pasta z fasoli zwana inaczej pasztetem fasolowym ze śliwką

1 szklanka ugotowanej białej fasoli
1 cebula
garść śliwek suszonych
majeranek, sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Fasolę wkładamy do pojemnika blendera. Śliwki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10 minut.
Cebule siekamy i smażymy na łyżce oleju. Powinna stać się miękka i lekko zacząć się rumienić.
Do pojemnika z fasolą przekładamy namoczone, odcedzone śliwki i cebulę.
Całość blendujemy na pastę. Możemy nie dodać śliwek. Zblendować fasolę z cebulą a śliwki posiekać i dodać do już gotowej pasty. Ja tak zrobiłam.
Całość doprawiamy do smaku majerankiem, gałką, solą i pieprzem. Ja majeranku i pieprzu dodałam sporo bo bardzo odpowiadał mi ich smak w tej paście.


Komentarze

  1. Ze śliwką takiej pasty jeszcze nie robiłam.
    Musze spróbować, bo brzmi smacznie, a tak się składa, że fasolę wczoraj ugotowałam. :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi bardzo smakowało takie słodkawe połączenie :) polecam :)

      Usuń
  2. no koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty