Zupa z łososiem - Lohikeitto czyli Zupowy Wtorek odc.98

Bardzo, bardzo dawno nie jadłam ryby a już łososia to w ogóle nie pamiętam kiedy.
Na blogu Pistachio zobaczyłam jednak ostatnio przepis na zupę... nie dość, że fińską, to jeszcze tak łatwą w wykonaniu, że nie mogłam się jej oprzeć. 
Smak prosty, swojski, idealny na weekendowy obiad czy ciepła kolację w tygodniu.


Zupa z łososiem - Lohikeitto

60 g masła
1 średniej wielkości por (tylko biała i jasno zielona część) pokrojony w plastrry lub drobna kostkę
2 małe marchewki (obrane i pokrojone w 1/2 cm plastry)
500 g ziemniaków (odmiany nierozpadającej się w trakcie gotowania) obranych i pokrojonych kostkę
1 litr wody
2 liście laurowe
3 owocki ziela angielskiego
500 g filetu z łososia (bez skóry) pokrojonego w 2 cm kostkę
250 ml śmietany kremówki 30 %
sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
pół pęczka koperku



Masło rozpuszcamy w garnku, wrzucamy pora i smażymy 2-3 minuty mieszając, por powinien być szklisty ale nie rumiany.
Dodajemy marchewkę i ziemniaki, podsmażamy 2 minuty mieszając. Warzywa zalewamy wodą, dodajemy sól, ziele angielskie i liści laurowe.
Gotujemy całość do miękkości warzyw.
Siekamy koperek.
Do wywaru z miękkimi warzywamy doewamy śmietankę i zagotowujemy.
Dorzucamy kawałki łososia i połowę posiekanego koperku.
Delikatnie mieszamy i przykrywamy garnek pokrywką, zdejmujemy z ognia.
Odstawiamy na 5 minut.
Doprawiamy zupę solą i pieprzem.
nalewamy do miseczek i dekorujemy resztą posiekanego koperku.


Komentarze

  1. Uwielbiam zupę rybną, ale robię rzadko bo tylko ja jem ją u nas w domu. Narobiłaś mi smaku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja natomiast mogę powiedzieć, że sam łosoś jest doskonałą rybą jeśli chodzi o przyrządzanie wielu potraw. Właśnie dlatego jak korzystam z przepisów https://mowisalmon.pl/przepisy/ to wtedy jestem pewna, że cała moja rodzinka będzie się tymi daniami zajadała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty