Batony owsiane z masa rabarbarowa czyli Slodki Czwartek odc.103

Czekałam na rabarbar tyle czasu, że teraz kiedy tylko coś chcę upiec od razu sięgam po to warzywo!
Spód tego ciasta zaczerpnęłam z "Warzywa", górna część pochodzi z mojej głowy! 
Stanowią przepyszny duet!


Batony owsiane z masa rabarbarowa

200 g płatków owsianych
100 g maki pszennej
1 łyżeczka mielonego imbiru
200 g masła
1/2 szkl. cukru trzcinowego demeara
szczypta soli

4 łodygi rabarbaru
pół szkl. wody
sok z połowy cytryny
2 łyżki kaszy manny
cukier puder do posypania


Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Płatki mieszamy z maka , imbirem, solą i łączymy z rozpuszczonym masłem z cukrem.
Masę przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Dociskamy. Pieczemy ok 30 minut by się ładnie zrumieniło.
Wyjmujemy z pieca.
W czasie gdy ciasto się piecze rabarbar myjemy i kroimy w plasterki nie obierając wcześniej.
Wkładamy rabarbar do rondelka, wlewamy wodę, sok z cytryny, cukier. Całość zagotowujemy i gotujemy na małym ogniu aż rabarbar się rozpadnie.
Do musu dodajemy kaszkę, mieszamy aż masa zacznie gęstnieć.
Wykładamy masę na ciasto, wyrównujemy. Pieczemy dalsze 10 minut.
Wyjmujemy z piekarnika i studzimy. Kroimy kiedy będzie zimne a najlepsze jest po kilku godzinach a nawet po całym dniu :) ja oprószyłam je cukrem pudrem.


Komentarze

  1. Mniam, wyglądają przepysznie!
    Też zajadam się już rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa! pozdrawiam rabarrrbarowo!

      Usuń
  2. z każdej strony atakują mnie pyszne domowe słodycze! no i jak tu schuść do lata? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ehhh pewnie po prostu trzeba wybierać te zdrowsze ale nadal pyszne opcje :) pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty