Kruche ciasteczka maślane z cytryną, miętą i czekoladą czyli Czwartkowe Słodkości odc.131

I popsuła się pogoda...
To nic, to nic, powtarzam sobie jak mantrę, w końcu nie zdycham z gorąca i mam w perspektywie miły dzień z dziećmi i świętowanie końca roku szkolnego. Juuuhuuu!!!

Do świętowania przydały by się jakieś smakołyki dlatego też wieczorową porą dnia wczorajszego upiekłam cudowne ciasteczka. 
Łączą w sobie zapach i smak skórki cytrynowej i mięty oraz masła. 
Od siebie dodałam drobiny gorzkiej czekolady tak bardzo smakujące mi w połączeniu z cytryną.
Przepis podpatrzyłam w najnowszym 07/2017 numerze magazynu KUCHNIA. 
Skuście się proszę! naprawdę warto!



Kruche ciasteczka maślane z cytryną, miętą i czekoladą

130 g masła
130 g cukru
280 g mąki
po 1/4 łyżeczki soli i proszku do pieczenia
skórka otarta z 1-2 cytryn
garść drobniutko posiekanych listków mięty
garść posiekanej bardzo gorzkiej czekolady
1 jajko

Do miski wrzucamy wszystkie składniki ciastek oprócz jajka.
Siekamy nożem lub po prostu miksujemy tak by powstały okruszki. Dodajemy jajko i całość zagniatamy. Ciasto nie lepi się bardzo ale warto je schłodzić 20 minut by łatwiej się nam kroiło.
Formujemy z ciasta wałek i tniemy go ostrym nożem na plasterki o grubości ok pół centymetra.
Ciastka układamy na blaszce wyłożonej papierem.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C i pieczemy ciastka ok 15 minut.
Studzimy na blaszce.






Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty