Greckie ciasto figowo orzechowe czyli poWeekendowe Lakocie odc.84

Jak na Wiewiórę przystało bardzo smakują mi wszystkie bakalie. Orzeszki, suszone jagody, figi... bajka... to ciasto musiałam upiec! na początku pomyślałam "tylko dla siebie?" a potem stwierdziłam "TAK!!!".
Przepis pochodzi z bloga Pistachio. Tam zawsze znajduje coś smakowitego...

W weekend, który spędziliśmy nieplanowanie poza domem, nie zdążyłam. 
Upiekłam je dziś między sprzątaniem a myciem podłóg :)
A potem była kawa i bosko słodki smak...


Greckie ciasto figowo orzechowe

3 jajka (żółtka i białka osobno)
szczypta soli
150 g drobnego cukru
175 g mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka mielonego cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki (60 ml) mleka
120 g orzechów włoskich (grubo posiekanych)
120 g migdałów (grubo posiekanych)
120 g  fig (grubo posiekanych)
150 g rodzynek sułtanek (u mnie 50 g)

do posypania:
2 łyżki płatków migdałowych (u mnie wióry kokosowe)


Nagrzewamy piekarnik do 150 st.C.
Blaszkę (w oryginale keksówka 25cm długości, u mnie tortownica o średnicy 20 cm) smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia.
Do miski przesiewamy mąkę z cynamonem i proszkiem do pieczenia.
Białka miksujemy z solą do do momentu gdy zaczną się formować górki.
Cały czas miksując dodajemy cukier. Miksujemy by uzyskać sztywna pianę. Dodajemy żółtka i mleko. Miksujemy całość do połączenia się składników.
Dodajemy mieszankę mąki z cynamonem i proszkiem. Mieszamy składniki delikatnie łyżką lub na najniższych obrotach miksera.
Dodajemy suszone owoce, orzechy i migdały. Mieszamy delikatnie.
Przelewamy ciasto do formy.
Wierzch posypujemy płatkami migdałowymi, ja posypałam wiórami kokosowymi. Pieczemy w nagrzanym piecu ok 1 godzinę.


Komentarze

  1. O bogowie, jak Ty kusisz! Wygląda obłędnie i te wszystkie bakalie....

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez widziałam je u Lo i się zakochałam, nawet mam zapisane do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile pysznych składników w Twoim cieście!

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo! Nie mogłabyś mi tu kawałeczka przysłać? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam to ciasto z greckich wyjzdów.
    Pyszne, że ach!
    Grecy podają je z diabelnie mocną kawą z tygielka,mmmm.....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty