Pyszny garnek czyli młode ziemniaki, kiełbaski, jabłka i piwo

Nadciąga czas młodych ziemniaków. Na razie tych z zagranicy a już niebawem naszych, polskich. Jeśli lubicie ziemniaki i jesteście kiełbasożercami to danie mogę Wam polecić z czystym sumieniem. 
Pachnie nieziemsko i jakże bogaty ma smak!
Przepis pochodzi z książki Liski "O jabłkach".


Pyszny garnek czyli młode ziemniaki, kiełbaski, jabłka i piwo

500 g młodych ziemniaków
po jednej czerwonej i białek cebuli
2 jabłka
200 g wędzonej kiełbasy, pokrojonej w talarki
150 ml piwa pszenicznego
1 łyżeczka wędzonej papryki
sól, pieprz
oliwa natka pietruszki

Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C.
Na blachę wykładamy jabłka pokrojone w kostkę (ze skórką), ćwiartki ziemniaków również ze skórką, pokrojoną w piórka cebulę. Warzywa skrapiamy oliwą i pieczemy ok 15 minut.
Kiecy warzywa się pieką podsmażymy na rumiano kiełbasę.
Do garnka z kiełbasą dorzucamy upieczone ziemniaki i wlewamy piwo. Przyprawiamy papryką, solą i pieprzem. Mieszamy i dusimy pod przykryciem ok 20 minut. Na koniec dorzucamy jabłka i cebulę w blaszki. Mieszamy. Podajemy na ciepło w towarzystwie posiekanej natki pietruszki.


Komentarze

  1. Wszędzie piwo i nawet Ty, Brutusie przeciwko mnie;) Taką mam chęć na piwo choć miłośnikiem tego trunku nie jestem. Wszędzie teraz reklamy złocistego płynu i aż mnie skręca. Miałaś w ciąży coś podobnego? Ale danie wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam :D ale pamiętam, że ze dwa razy pozwoliłam sobie na pół szklanki ( za pozwoleniem lekarza)...ech... to było cos :D

      Usuń
  2. To po prostu MUSI być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty