Krokiety a'la ruskie

Do ruskich pierogów przekonywałam się długie lata. No dobra, prawda wyglądała tak, że wszystko co zawierało cebule wydawało mi się obrzydliwe a teraz bez niej nie wyobrażam sobie mojej kuchni.
Cebulo fobię trochę przeszczepiła mi moja mama, która tegoż warzywa nie znosiła podobnie jak czosnku. Ja na szczęście dojrzałam do pewnych smaków w tym i do tych zacnych warzyw.
Kiedy na blogu burczy mi w brzuchu zobaczyłam krokiety z nadzieniem jak do ruskich pierogów postanowiłam i ja takie zrobić, oczywiście po swojemu.


Krokiety a'la ruskie

naleśniki:
2 szkl. mąki pszennej
po 1 szkl. piwa pszenicznego i mleka (u mnie bez laktozy), ew. więcej mleka lub woda jeśli ciasto jest zbyt gęste, powinno swobodnie rozprowadzać się po patelni
1/4 łyżeczki soli
łyżka oleju
2 jajka

nadzienie:
400 g utłuczonych, ugotowanych ziemniaków
200 g sera twarogowego (u mnie bez laktozy)
1 mała cebula, przesmażona na oleju

jajko i bułka tarta do panierowania
olej do smażenia


Składniki ciasta mieszamy trzepaczka tak by powstało dość gęste ale jednocześnie lejące ciasto bez grudek. Odstawiamy je na 15 minut.
Po tym czasie na patelni z odrobina oleju smażymy cienkie naleśniki, tak by były rumiane z obu stron.
W misce łączymy składniki nadzienia, ucieramy je widelcem, solimy i pieprzymy do smaku.


Gdy naleśniki są gotowe rozsmarowujemy na nich nadzienie i zwijamy, najpierw zakładając dwa bolki do środka i następnie rolując powstały prostokąt. Ciasto zwinięte ruloniki maczamy w jajku rozbełtanym z łyżką wody, obtaczamy w bułce i panierujemy z każdej strony na rozgrzanym oleju.

Komentarze

  1. O mniam mam ochotę zrobić to na obiad ;) wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ;) nie wpadłam na to by połączyć farsz z ruskich z naleśnikami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) proszę mi wierzyć to bardzo dobre połączenie!

      Usuń
  3. Super pomysł!!Pozdrawiam i zapraszam do siebie :>


    RoyalRuby

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty