Szmur z owocami czyli poWeekendowe Lakocie odc.149

Zaintrygowała mnie nazwa tego ciasta i prostota jego wykonania. Ciasto jest bardzo, bardzo nietypowe, a rodzina orzekła, że to pieczony naleśnik ALE tak jak napisała Ania Włodarczyk w "Retro kuchni" (skąd pochodzi ten przepis), to ciasto idealne do popołudniowej kawy czy herbaty.
U nas połowa z rodzynkami a druga połowa z porzeczkami :)


Szmur z owocami

ciasto:
150 g maki
po 125 ml wody i mleka
100 g masła
1 łyżka cukru
1/2 łyżeczki soli
4 jajka

do posypania:
4 łyżeczki cukru
75 g płatków migdałowych
po 50 g rodzynek i czerwonych porzeczek (ew. 100 g innych owoców)

Wodę, mleko i masło oraz sól i cukier wkładamy do rondla i zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia, wsypujemy mąkę i intensywnie mieszając ucieramy na gładka masę.
Rondel ponownie umieszczamy na palniku i cały czas mieszając podgrzewamy ok 1 minutę.
Zdejmujemy z ognia i odstawiamy by ciasto lekko ostygło. Po tym czasie wbijamy po jednym jajku mieszając ciasto mikserem. Ciasto musi stać się lśniące i gładkie.
Gotowe ciasto rozsmarowujemy cienka warstwą na bardzo dużej blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Równomiernie posypujemy owocami i płatkami migdałowymi oraz cukrem. Składniki lekko wciskamy w ciasto.
Szmur pieczemy 15 minut w 200 st. Po tym czasie wyjmujemy go, kroimy na kwadraty i dalej podpiekamy ok 5 minut.

Komentarze

  1. Nigdy wcześniej nie słyszałam tej nazwy i nie znałam takiego ciasta. Fajne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również! pierwszy raz o nim przeczytałam w Retro kuchni :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty