Proste ciasto bananowo-karmelowe czyli poWeeendowe Lakocie odc.89

To wspomnienie z ubiegłego weekendu. Recyklingowo potraktowałam sczerniałe banany i wg przepisu z książki Donny Hay (odrobinkę zmodyfikowany) powstał ten placek. Bardzo wilgotny i bananowy w smaku co niestety przeszkadzało Córci. Mi smakował bardzo więc polecam!


Proste ciasto bananowo-karmelowe

ciasto:
175 g masła, miękkiego
150 g cukru trzcinowego lub brązowego
100 g zwykłego cukru
1 łyżeczka cynamonu
3 rozgniecione banany
3 jajka
300 g mąki
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia

polewa:
185 ml śmietany kremówki
65 g brązowego lub trzcinowego cukru

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Masło i cukier oraz cynamon, banany, jajka, mąkę i proszek miksujemy na średniej prędkości.
Masę przekładamy do natłuszczonej i wyłożonej papierem keksówki.
Pieczemy ok 1 godziny. Sprawdzamy patyczkiem stopień upieczenia.
Przygotowujemy polewę. Do garnuszka wlewamy śmietankę i wsypujemy cukier.
Gotujemy ok 10 minut by masa zgęstniała. Ciasto podajemy polane ciepłym sosem.


Komentarze

  1. aż głośno przełknęłam ślinę:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój Syno o dziwo ciasto bananowe zje i powie, że pyszne ... ale od świeżego banana wręcz ucieka ... świetne ciacho:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty