Gulasz ziemniaczany z marchewką i cydrem

Ni to zupa, ni to gulasz. 
Zdecydowanie wymaga cierpliwości i dobrych ziemniaków ale warto poczekać i zrobić zakupy w zaufanym warzywniaku.
Pomysł podpatrzyłam w książce Nicole Just "La Veganista. Jedzmy szczęśliwie. Super food".
Zmieniłam trochę składniki i proporcje. 
Moi mięsożercy do gulaszu dostali mielone kotlety, ja zjadłam go z chlebem :)


Gulasz ziemniaczany z marchewka i cydrem

1,2 kg ziemniaków (u mnie młode)
3 marchewki
2 czerwone papryki
2 cebule
5 łyżek oleju
2 łyżki przecieru pomidorowego
1 łyżka mąki pełnoziarnistej (pszennej lub żytniej)
150 g cydru
sól
po pół łyżeczki wędzonej papryki, ostrej papryki, suszonego oregano, suszonego tymianku
po 1 łyżeczce francuskiej musztardy i syropu z agawy


Ziemniaki i marchewki obieramy, myjemy i kroimy w kostkę podobnej wielkości.
Cebulę obieramy i kroimy w kostkę.
W dużym rondlu rozgrzewamy 3 łyżki oleju i podsmażamy mieszając przecier wymieszany z mąka przez ok 3 minuty.
Dodajemy pozostały olej i wrzucamy cebulę. Smażymy ją mieszając ok 2 minuty po czym wrzucamy resztę warzyw. Chwilę podsmażamy a nastepnie wlewamy cydr i 700 ml wody.
Zagotowujemy. Wsypujemy ok 3 łyżeczek soli, papryki, oregano i tymianek, mieszamy i gotujemy pod przykryciem ok 20 minut.
Po tym czasie dodajemy musztardę, syrop z agawy, ew dosalamy. Gotujemy jeszcze 15 minut a następnie wyłączamy gaz i odstawiamy garnek na kolejne 15.
Przed podaniem możemy gulasz podgrzać.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty