Placki z kaszy gryczanej i cukinii, z bryndzą

Kochamy wszelkie placki, placuszki i racuszki. Na słono i na słodko. 
Przygotowałam ich wiosenną wersję.
Postanowiłam skorzystać z przepisu z książki "Kuchnia polska. Na słono". 
Oczywiście bez wtrętów własnych się nie obyło a placuszki okazały się wilgotne w środku, chrupiące z wierzchu, sycące i pełne smaku. Godne polecenia!


Placki z kaszy gryczanej i cukinii, z bryndza 

2 szkl. nie palonej kaszy gryczanej, najlepiej rozgotowanej
1 cebula
2 jaja
1 cukinia
100 ml mleka
50 ml śmietany 18%
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
1/2 szkl. maki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
olej do smażenia
100 g bryndzy


Kaszę wkładamy do miski, dodajemy posiekaną cebulę i jajka. Mieszamy.
Cukinię myjemy, pozbawiamy gniazda nasiennego a następnie ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Łączymy z kaszą. Dodajemy mleko, śmietanę, 2 łyżki pokruszonej bryndzy, posiekany czosnek, sól, pieprz, mąkę i przyprawy. Mieszamy. Ciasto przygotowujemy bezpośrednio przed pieczeniem by cukinia nie puściła wody, która mogłaby rozrzedzić ciasto.
Placki smażymy na rozgrzanej patelni, na oleju. Powinny być rumiane i chrupiące.
Podajemy posypane okruchami bryndzy.


Komentarze

  1. Wow! Jakie zmiany, trzeba się nauczyć poruszać po nowym blogu :)
    P.S. mam takie nietypowe pytanie czy jeździ Pani może czerwonym samochodem FIAT? (bo widziałam kogoś bardzo podobnego i się zastanawiałam, jeśli nie to przepraszam). Pozdrawiam! Izabela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zmiany są spore a to dopiero początek :) żartuję :)
      Zwykle poruszam się autobusami, a gdzie Pani widziała kogoś podobnego? może ktoś mnie podwoził?
      pozdrawiam!

      Usuń
    2. We wtorek na alei Armii Ludowej, ok.16:30. :)

      Usuń
    3. No niestety to nie byłam ja 😜 Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty