Łatwy sernik z musem truskawkowym czyli Niedziele Śniadanie odc.84 i poWeekendowe Łakocie odc.124 w jednym

Jak już zapewne się zorientowaliście nie przepadam za sernikami, szczególnie tymi na zimno. 
Całkiem inaczej ma się sprawa z białym serem i twarogiem, które uwielbiam! 
Wszelkie serowe nadzienia nęcą mnie zwykle bardziej niż budyniowe czy owocowe. 

Jakiś czas temu pokusiłam się o przygotowanie placków z twarogu i były przepyszne! 
Kiedy zobaczyłam w "Mamuszce" przepis na to ciasto od razu sobie o nich przypomniałam i wiedziałam, że ciastem, tak jak i syrnikami, będę zachwycona! 
Zwarte, lekko słodkawe ale i lekko kwaskowe, wilgotne, serowe po prostu. Nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba... no może prócz kubka herbaty :)

Jadłam je wczoraj na śniadanie, bo robi się bardzo szybko i nie mogłam sobie go odmówić. Okazało się, że daje solidną porcję energii. Rewelacyjnie komponuje się z truskawkami :)



Łatwy sernik z musem truskawkowym

sernik:
100 g rozpuszczonego masła
500 g półtłustego twarogu
3 jajka
100 g granulowanego cukru, u mnie rafinada
po 100 g semoliny i maki pszennej
łyżeczk cukru z wanilią
garść rodzynek
łyżeczka cykaty

mus truskawkowy:
200 g truskawek (50 g powinno być zamrożonych)
3 łyżki śmietany kremówki

Piekarnik nagrzewamy do 160 st.C. a blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
W misie miksera ucieramy wszystkie składniki ciasta i odstawiamy na 15 minut by kaszka (semolina) wchłonęła wilgoć.
Ciasto przekłądamy do foremki, wyrównujemy wierzch. Pieczemy ok 60 minut. Ciasto powinno stać się zwarte i rumiane z wierzchu.
Po wyjęciu ciasto zostawiamy na 15 minut w fornmie a potem wyjmujemy je na talerz.
150 g truskawek miksujemy ze śmietanką na gęsty mus. Zamrożone truskawki rozdrabniamy blenderem na truskawkowe okruchy.
Kroimy jeszcze ciepłe choć na zimno tez jest smaczne.
Podajemy z musem truskawkowym i kruszonymi, mrożonymi truskawkami.


Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty