Kruche ciasto z powidłem i migdałami czyli poWeekendowe Łakocie odc.177

Czym pachniało Wasze dzieciństwo? 
Moje kruchym ciastem i kotletami mielonymi, to chyba dwa smaki, które pamiętam najlepiej, jak zamknę oczy nawet czuję je gdzieś tam na języku.
W ubiegłą sobotę naszła mnie ochota na placek taki jak piekła mama i choć nie mam jej przepisu na kruche, a prodiż już dawno dokonał żywota, rach ciach zagniotłam ciasto i upiekła je po swojemu.
Choć truskawek i czereśni mamy w bród postanowiłam upiec ciasto z powidłem śliwkowym, to za tym smakiem tęskniłam.


Kruche ciasto z powidłem i migdałami

ciasto:
125 g masła
100 g cukru
szczypta soli
250 g maki pszennej
skórka z połowy pomarańczy
2 żółtka
2 łyżki zimnego mleka

słoik powideł
40 g płatków migdałowych

Składniki ciasta szybko zagniatamy ręką lub mikserem. Zawijamy ciasto w folię i wstawiamy na godzinę do lodówki.
Po tym czasie nastawiamy piekarnik na 180 st.C.
Ciastem wylepiamy tortownicę tworząc 1 centymetrowy brzeg.
Na ciasto wykładamy powidła, posypujemy je płatkami migdałowymi. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika na ok 15-20 minut.
Pieczemy aż brzegi ciasta i płatki ładnie się przyrumienią.
Kroimy po wystudzeniu.


Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty