Ziołowy bulgur z bobem i pomidorami czyli Słoikowe śniadanie do pracy i nie tylko

Jak pewnie zauważyliście mam ostatnio sałatkowy czas i ogarnęła mnie miłość do bobu, normalnie bobowe love! Tak powstała ta nieskomplikowana sałatka, która przygotowałam sobie, któregoś dnia o poranku. 


Ziołowy bulgur z bobem i pomidorami

100 ml bulguru
200 ml wody
po czubatej łyżce ulubionych ziół (ja użyłam natki pietruszki i mięty)
sok z ćwiartki cytryny i pół łyżeczki startej skórki cytrynowej
2 łyżki oliwy
szklanka ugotowanego bobu (bez skórki)
10 pomidorków koktailowych
sól
pieprz


Bulgur zalewamy wrzątkiem, solimy i przykrywamy. Odstawiamy na 10-15 minut.
Do gotowej kaszy, ostudzonej, dodajemy posiekane zioła, sok i skórkę z cytryny, ew. solimy i pieprzymy do smaku. Polewamy oliwą.
Ziołowy bulgur wkładamy do pojemnika a następnie układamy kolejne warstwy czyli bób i pomidorki (pokrojone na połówki lub w plastry). Całość raz jeszcze skrapiamy oliwą i zabieramy ze sobą gdzie tylko chcemy!

Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty