MiniPąki czyli jak Zwariowałam w Słodki Czwartek, odc.4

Zwariowałam!!! upiekłam, usmażyłam a potem zachciało mi się takich tradycyjnych paków na drożdzu i w smalcu... zagniotłam, powykrawałam i usmażyłam znowu, niestety w oleju ale i tak rewelacyjne!!! przepis na szybko podpatrzony u ilki :)


1/2 kg mąki
250 ml letniego mleka
25g świeżych drożdży
100g cukru
3 żółtka
70 g masła

Do miski wlewamy mleko, dodajemy drożdże, łyżkę cukru  i mieszamy aż drożdże się rozpuszczą.
Następnie dodajemy tyle mąki, żeby rozczyn miał gęstość kwaśnej śmietany.
Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ok. 20 minut)
Po tym czasie dodajemy resztę mąki, cukru, żółtka i na końcu rozpuszczone letnie masło.
Wyrabiamy na gładkie i elastyczne ciasto. Odstawiamy do ponownego wyrośnięci.
Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicę i rozwałkowujemy (dość grubo), wycinamy kieliszkiem pączki (mój kieliszek miał średnicę 8 cm) i zostawiamy je do wyrośnięcia na ok. 20 minut.
Smażymy w głębokim tłuszczu. Studzimy i polewamy lukrem lub posypujemy cukrem pudrem.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty