Słodkie Precle czyli Niedzielne Śniadanie odc.21

Napiekłam się wczoraj chlebów ale dzisiaj i tak usłyszałam "pie bebe" czyli chlebek i zobaczyłam Syncia ze słoikiem zakwasu w ręce (!). Szybka reakcja i szybkie wykonanie nie chlebka ale lekko słodkich i bardzo mięciutkich precli. W sam raz na drugie śniadanko :) przepis od Pauli .


100ml mleka
20g świeżych drożdży
50g cukru
250g mąki pszennej
40g miękkiego masła 

do posmarowania i posypania:
1 jajko
mak
sól
cukier perlisty

Mleko podgrzewamy aż będzie letnie. Dodajemy do niego rozdrobnione drożdże oraz cukier i pozostawiamy na 5 minut. Po upływie tego czasu dodajemy mleko wymieszane z drożdżami i cukrem do mąki oraz masła. Wyrabiamy elastyczne i jednolite ciasto i pozostawiamy w cieple do podwojenia objętości na ok 30-50 minut. 
Wyrośnięte ciasto dzielimy na kilka równych części (u mnie 8). Z każdej formujemy długi wałeczek i zwijamy go na kształt precla.
Precle pojedynczo wrzucamy do garnka z gotującą się wodą i wyjmujemy je z niej np. przy pomocy łyżki cedzakowej po około 10-15 sekundach. 
Przekładamy je na pokrytą papierem do pieczenia blachę.
Powierzchnię każdego precla smarujemy roztrzepanym jajkiem i obsypujemy dodatkami. 
Pieczemy w 200 st.C przez ok 15 minut.

I przypominam o Ciasteczkowym Konkursiku :) 


Komentarze

  1. Swietne precelki. Ja Cie podziwiam wiesz? Ze tez Ci sie chce :)) Ja chyba jakas leniwa jestem bo upieczenie drozdzowego ciasta wciaz odkladam z dnia na dzien...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja muszę mieć zapach pieczywa czy ciasta w domu, żeby było mi w nim dobrze! i tak piekę i piekę i jem!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty