Ciastka na patyku, ciastkowe lody czyli poWeekendowe Lakocie odc.48

"Mamo! ciastko na patyku!" takie okrzyki słyszałam co i rusz od niedzieli kiedy to przygotowałam dzieciakom smakowitą niespodziankę na Dzień Dziecka. Forma zachwyciła dzieciaki podobnie jak smak. Przyznam szczerze, że tego dni i ja chciałam być dzieckiem i zjadłam kilka...


Ciastka na patyku, ciastkowe lody
125 g masła w temp.pokojowej
1/2 szklanki brązowego cukru
2 jajka
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku dopieczenia
30 g kakao (1/4 szklanki)
100 g kremowego serka w temp. pokojowej (u mnie Almetta śmietankowa)
2-3 łyżki cukru pudru
100 g czekolady, u mnie gorzkiej
2 łyżeczki oleju
plastikowe lub drewniane patyczki
wiórki kokosowe lub inna posypka

 Najpierw pieczemy ciasto. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Ucierając dodajemy po jednym jajku. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i kakao. Dodajemy po trochu do ucieranej masy.
Ciasto wykładamy do tortownicy o wymiarze 20 cm i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 25 minut. Wyjmujemy i całkowicie studzimy.
Następnie rwiemy je na kawałki i wkładamy do blendera. Miksujemy aż powstaną okruchy.
Okruchy przekładamy do miski i dodajemy serek wcześniej wymieszany z cukrem pudrem. Ja wszystko od razu włożyłam do blendera i zmiksowałam.
Całość dokładnie zagniatamy (gdyby wyszło za suche można dodać troszkę więcej serka).
Z ciasta lepimy małe kulki (wielkości 3cm), wykładamy je na papier do pieczenia, przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na 4 godziny.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej razem z olejem.
Końcówkę patyczka zanurzamy w czekoladzie i wbijamy w kulkę. Odstawiamy do lodówki na 30 minut.
Zanurzamy kulki w rozpuszczonej czekoladzie i ozdabiamy ulubionymi posypkami.
Zostawiamy w pozycji stojącej aż zastygną.

Ja z połowy ciasta zrobiłam ciastka na patyku a z drugiej małe bajaderki. Część ciasta zmiksowałam z serkiem a drugą z orzechami (migdałami, pistacjami) i cykatą. Oba ciasta wymieszałam, ulepiłam kulki i po schłodzeniu polałam czekoladą. Były wyśmienite!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty