Knekkebrød, wieloziarnisty chlebek norweski z Czerwcowej Piekarni

Czerwcowa piekarnia. Dawno nie piekłam z innymi Piekarkami ale w tym miesiącu udało mi się. Dzięki Ci Amber :)
Wypiek to nietrudny, dość nietypowy, wilgotny i chrupiący jednocześnie, rodem z Norwegii :) bardzo smaczny i ze słodkimi i wytrawnymi dodatkami. 
Mój ulubiony zestaw do tych chlebków to masło orzechowe, biały ser i miód.



Knekkebrød

200 ml otrębów pszennych
200 ml płatków owsianych
200 ml pestek dyni
200 ml pełnoziarnistej mąki żytniej
200 ml ziaren słonecznika
100 ml siemienia lnianego
100 ml ziaren sezamu
2 łyżeczki soli
700 ml wody

Wszystkie składniki mieszamy i odstawiamy na 10 minut.
Wykładamy blachę papierem i rozsmarowujemy ciasto cieniutko równą warstwą.
Wstawiamy do piekarnika do nagrzanego 150 stopni z termoobiegiem na 10 minut.
Po 10 minutach wyciągamy i kroimy na prostokąty. Wstawiamy ponownie do piekarnika jeszcze na 30-40 minut.
Wyciągamy i odstawiamy do wystygnięcia – po ostygnięciu stwardnieje. U mnie był problem z odklejeniem od papieru ale zeskrobałam, uklepałam i dopiekłam do góry nogami jeszcze kilka minut.


Najlepiej przechowywać w szklanym lub ceramicznym pojemniku z przepuszczalną pokrywką.

A oto lista tych piekących w Czerwcowej Piekarni :)

Bajkorada
Dzieje kuchennej Wiewióry
Eksplozja smaku
Fabryka kulinarnych inspiracji
Grahamka,weka i kajzerka
Healthy Craving
Konwalie w kuchni
Kuchnia Gucia
Kuchennymi drzwiami
Kulinarne przygody Gatity
Leśny Zakątek
Magnolia-rozmaryn
Moje domowe kucharzenie
Moje małe czarowanie
Nieład Malutki
Nie tylko na słodko
Ogrody Babilonu
Red and Pale
Ruskie raz!
Smakowe kubki
Smakowity chleb
Stare gary
W poszukiwaniu SlowLife
W sezonie
Zacisze kuchenne

Komentarze

  1. Masło orzechowe! Toż to idealny dodatek :)
    Fajnie Wiewiórko, że znów upiekłaś z nami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że udało Ci się dołączyć do tej czerwcowej, chrupiącej piekarni:)
    Jeszcze kilka wpisów o słodkich dodatkach to tego chleba i dam się przekonać;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie upieczony! Dobrze że udało Ci się dołączyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne chętnie wypróbuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiewiórko,
    u Ciebie też pyszne chrupanie!
    I masło orzechowe to idealna kompozycja.
    Dziekuję za czerwcowe pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój wypiek wygląda bardzo naturalnie ,bez zbędnych dodatków jest przekonujący. Fajnie jest razem doświadczać nowego.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. A z miodem jeszcze nie próbowałam. Ale to już z następnej porcji, ta zjedzona:-) Dziękuję za wspólne pieczenie, pozdrawiam! Ela

    OdpowiedzUsuń
  8. Smaczny ten chlebek, z tym,że u mnie też piekłam trochę dłużej, to kwestia piekarnika, pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chleb piekny i zdrowy, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chlebek cudowny:- ) Ciekawe dlaczego sie przykleił do papieru? Mój nie. Pięknie dziękuję za wspólny czas w piekarni:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę musiała spróbować z masłem orzechowym !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słysząc o problemach z odklejaniem - na naszym forum u Amber, postanowiłam papier wysmarować olejem - chlebek wcale się nie przykleił, polecam tę metodę. Padłam na widok Twoich kształtnych kromeczek i tej cudnej, brązowej miseczki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuje za wspólne pieczenie .Dodałam już Ciebie do listy..przepraszam,..nie wiem czemu tak wyszło..pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również musiałem trochę „powalczyć” z papierem, ale odbyło to się bez problemu. Dziękuję za wspólne pieczenie i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za wspólne pieczenie ! Do następnego razu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chlebek idealny !
    Dzięki za wspólny czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda wspaniale!
    Też miałam nieco problemu z odklejeniem go od papieru, ale było warto.
    Pozdrawiam i dziękuję za wspólnie spędzony czas!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają jak sezamki:)) Dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  19. My nie łączyliśmy go z innymi dodatkami, został schrupany na samo! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty