Grzanka z kozim serem, salami i figa oraz pytanie do Was

Ten weekend obfitował w pyszności. Właściwie całą niedzielę spędziłam w kuchni. W piątek Małzon kupił mi świeże figi i przyznam, że z początku nie bardzo wiedziałam co z nimi zrobić.
Gdzieś kiedyś widziałam je w cieście, innym razem na kanapce. W tej drugiej wersji postanowiłam świeżej figi spróbować po raz pierwszy. 


Grzanka z kozim serem, salami i figa

2 kromki pieczywa, u mnie bagietka ale może być również żytni chleb wiejski
1 figa
2 małe plasterki koziego sera
2 plasterki salami
liśc sałaty
po łyżeczce soku z cytryny i miodu
kilka listków tymianku

Chleb opiekamy na patelni grillowej lub w opiekaczu.
Układamy na nim kawałki sałaty, po plasterku sera i salami oraz po plastrze figi. Całość skrapiamy miodem i sokiem z cytryny i dekorujemy tymiankiem. Czysty smakowy obłęd i rozkosz nieziemska!!!

I pytanie! 
Które z poniższych dań mielibyście ochotę zobaczyć na blogu jako pierwsze??? dajcie znać w komentarzu :)

brownie z figami

marynowana, czerwona cebula

gryczane muffiny szarlotkowe z antonówka

marynowany kalafior

placki ziemniaczano cukiniowe z podgrzybkami i tymiankiem

Komentarze

  1. O!!!!!! Ja chcę wiedzieć, gdzie można dostać świeże figi, bo u mnie w powiecie nie ma:((( a bardzo bym chciała zjeść.
    Takie kanapki ze świeżą figą - potwierdzam obłęd! Raz w życiu jadłam świeżą figę i jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana! Małżon zakupił je w Piotrze i Pawle :)

      Usuń
  2. Arcycudne grzaneczki :) Zamawiam brownie z figami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja poprosze przepis na gryczane maffiny-wróciłam dziś z zebrania szkolnego (po 8 godzinach pracy) o godz.18;30. A na zebraniu o tym co dzieci mają przynosić na szkolne śniadanie-zero cukru, zero pszennej mąki, zero słodkich soków. I co ja im mam spakować jutro- chleba ciemnego brak. dostaną suchy chleb i wode...Żartuję oczywiście-ale takie muffiny.........mniam.
    Pozdrawiam jesiennie.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zebranie u mojej pierwszoklasistki mam jutro i jestem bardzo ciekawa co nam powiedzą! faktycznie dość restrykcyjne warunki Wam zaproponowali :( niestety w tych muffinkach jest cukier i trochę maki pszennej ale myślę, że w całości z gryczanej też będą smaczne :)
      podsyłam kilka pomysłów na bez pszenne i bez cukrowe śniadaniowe kombinacje do pudełka :)
      http://kuchennewojowanie.blogspot.com/2014/03/bezglutenowe-buleczki-amarantusowe.html
      http://kuchennewojowanie.blogspot.com/2014/01/gryczane-muffiny-z-bananem-awokado-i.html
      http://kuchennewojowanie.blogspot.com/2014/01/nalesniki-gryczane-i-dzieciece-pudelko.html
      http://kuchennewojowanie.blogspot.com/2014/01/pancakes-bananowo-jaglane-z-daktylami.html

      pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Znalazłam u Ciebie te muffiny marchewkowo-owsiane-będą na środę-dziś już nie zdążę...:( Czyli jednak nie suchy chleb...:)
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja miałabym ochotę na brownie z figami !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja poproszę marynowany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miał być marynowany kalafior coś mi ucielo

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty