Babki, które wygrały

Hip hip hurra!!!!! w konkursie Lurpaka na blogu JustMyDelicious wygrałam jedną z nagród!!!! 
Malżon śmiał się z moich babek, z sesji zdjęciowej... a tymczasem było warto :)
Zapraszam więc na Babki, które wygrały...



WANILIOWE BABKI DROŻDŻOWE Z ZAPARKĄ

250 g mąki pszennej
100 g cukru
75 g masła
1 jajo + 1 żółtko
3/4 szkl. mleka
25 g świeżych drożdży
pół laski wanilii
ew. konfitura z wiśni
cukier trzcinowy do posypania

By powstała nam zaparka 75 g mąki zalewamy wrzącym mlekiem i energicznie mieszamy by nie zrobiła się nam kluska. Dokładnie rozcieramy i zostawiamy do ostudzenia.
Drożdże rozrabiamy z łyżką mąki i łyżeczka cukru. Przykrywamy i zostawiamy by podrosły.
Masło roztapiamy.
Do dużej miski wsypujemy resztę mąki, cukier, wrzucamy żółtka, zaparkę, zaczyn, wlewamy masło. Laskę wanilii przekrawamy, wyjmujemy nasionka i wrzucamy do miski. Wyrabiamy dokładnie, ja robiłam to mikserem. Pod koniec wyrabiania dodajemy biało z 1 jaja.
Odstawiamy ciasto przykryte ściereczką na ok godzinę w cieple miejsce by podwoiło objętość.
Foremki do babeczek, lub jedną dużą formę babkową, smarujemy tłuszczem lub wykładamy papierem do pieczenia. Nakładamy ciasto do 2/3 wysokości foremki. Jeśli chcemy by w środku czerwieniło się wiśniowe nadzienie napełniamy foremki w połowie, wkładamy wiśnie z konfitury i przykrywamy resztą ciasta. Wierzch możemy posypać cukrem trzcinowym.
Piekarnik nagrzewamy do 170 st.C.
Pieczemy babeczki aż będą rumiane. Jeśli decydujemy się na małe babeczki (ja upiekłam ich z podanej proporcji 10 szt.) jest to czas ok. 20 minut. Jeśli pieczemy dużą babę będzie to ok 45 minut, w zależności od piekarnika.

Jeśli nie posypaliśmy wierzchu ciasta cukrem, po upieczeniu można je polukrować lub posypać cukrem pudrem.
Babki/babka/ po upieczeniu są niebywale wilgotne, sprężyste i aromatyczne.

Komentarze

  1. gratuluję!
    ba, nawet się nie dziwię, że wygrały.
    pyszne ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję:) dla mnie wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. gratulki :) babeczki zasłużyły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja sie nie dziwię, że wygrały!

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko!! Wiewiórka, gratuluję z całego serducha!!:D:D::D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni - pewnie teraz mu głupio, gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty