Pod znakiem Choinki

Miła rodzinna niedziela. Na śniadanie Choinki Drożdżowe a na deser kupno pięknego, pachnącego, srebrnego Świerku. Magia zawitała w wiewiórcze progi. Nie mogłam się wprost doczekać poranka o zapachu igliwia.
A teraz zapraszam na wspaniałe, poranne, świąteczne bułeczki w kształcie Gwiazdkowych Drzewek i przedstawiam naszą panią Choinkę, pachnącą i migoczącą, tą która sprawiła, że Córcia pełna emocji zasnęła o 21ej i wstała o 5.40. 
Pozdrawiam i miłego poniedziałku wszystkim życzę :)


150 ml mleka
40 g masła, roztopionego
300 g mąki pszennej chlebowej 
14 g drożdży świeżych
2 łyżki cukru (30 g)
8 g cukru waniliowego
1 białko

1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania

Mleko mieszamy z roztopionym masłem i drożdżami, łączymy z resztą składników, wyrabiamy. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Przykrywamy je ściereczką i zostawiamy na półtorej godziny do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto krótko wyrabiamy, wałkujemy na duże koło o średnicy ok. 30 cm, podzielić na 8 części, trójkąty. Trójkąty nacinamy po obu stronach, końcówki spłaszczamy placami, jak na zdjęciu w oryginalnym przepisie. Przykrywamy, odkładamy do napuszenia na 20 minut. 
Przed pieczeniem smarujemy jajkiem. Pieczemy w temperaturze 180ºC przez około 14 minut i studzimy na kratce. Ja przed pieczeniem posypałam cukrem trzcinowym i skórką pomarańczową i już nie lukrowałam.
Można jednak zrobić lukier z cukru pudru i odrobiny wody, posmarować nim bułeczki i posypać kolorowymi posypkami.


Komentarze

  1. Piękne klimaty!
    Choinki z ciasta smakowicie się prezentują.Dotrwają do świąt?
    U mnie choinka jeszcze na tarasie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Choinki z ciasta już zostały pożarte a tarasu brak więc wyboru nie było i choinka została ubrana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. och, nie wiem, która mi się bardziej podoba, ale ta zielona jest taka bajeczna, że najchętniej bym Ci ją skradła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zapach choinki! Ta pieczona pewnie też słodko pachnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty