Cykata

Najszybszy i najprostszy sposób na zrobienie skórki pomarańczowej do ciasta to cykata. Tak mówiła na nią moja mama i zawsze przed świętami kroiła drobno skórkę i zasypywała ją cukrem w słoiczku. Już po kilku dniach nadawała się do użycia. Ależ to był smak i zapach!!!


skórka z pomarańczy - ilość dowolna
cukier
słoik i łyżeczka
oraz ostry nóż

Pomarańcze dokładnie szorujemy i obieramy. Najwygodniej nakroić je w ćwiartki i ściągnąć skórkę. Każdą ćwiartkę skórki pozbawiamy białej części, tak jakby filetujemy, tak by została sama pomarańczowa część.
Kroimy jak najdrobniej umiemy w kosteczkę.
Do słoiczka wsypujemy warstwę skórki, ok 0,5 cm, i zasypujemy cukrem, tak by zakrył lekko skórkę. Na cukier wsypujemy kolejną warstwę skórki i znowu cukier. Robimy takiego przekładańca aż skończy nam się skórka. Ostatnią warstwą powinien być cukier. Słoiczek zakręcamy i zostawiamy w temperaturze pokojowej aż skórka puści sok i cukier się rozpuści. Cykatę wstawiamy do lodówki i używamy wtedy kiedy mamy potrzebę. Skórkę w takiej formie możemy przechowywać kilka miesięcy.


Komentarze

  1. I sporo cierpliwości się jeszcze przyda ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za podsunięcie pomysłu. W tym świątecznym okresie skórka pomarańczowa bardzo się przyda do wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mówi się czasami o smaku lata... te skórki są moim smakiem zimy. :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny i szybki przepis,robiony kilka razy w roku :),pozdrawki !

    OdpowiedzUsuń
  5. no proszę, dokładnie zrobiłam coś takiego niedawno i nie wiedziałam, że zrobiłam ... cykatę, dzięki za nadanie nazwy mojej zabawie ze skórką pomarańczy, fajny blog

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty