Jesienne kopytko z dynią w parze

Robiłam Małżonowi kopytka, nie! robiłam Małżonowi gulasz z wołowiny i pieczarek a do niego kopytka. Córcia jadła kopytko i ja miałam na nie chęć. Tylko z czym by je tu skonsumować? ano z dynią jak wszystko ostatnio. 


sos dyniowy:
1/2 dyni Hokkaido
ząbek czosnku
tymianek lub zioła prowansalskie
sól, pieprz
oliwa

kopytka:
ok 1 kg ugotowanych ziemniaków
ok 450 g mąki pszennej
1 jajko
sól
oliwa

Ziemniaki mielimy w maszynce lub przeciskamy przez praskę. Zagniatamy na gładkie ciasto z mąką i jajkiem.
Odrywając po kawałku toczymy wałki na omączonej stolnicy i kroimy je na zgrabne kopytka.
Kluski gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy aż wypłyną na powierzchnię. Odcedzamy i podajemy z sosem.

Dynię obieramy i kroimy w kostkę. W rondlu rozgrzewamy oliwę. Wrzucamy dynie i podsmażamy by się lekko zrumieniła. Dodajemy czosnek pokrojony w plasterki i dalej chwilkę smażymy, solimy, pieprzymy i posypujemy ziołami. Wlewamy ok szklanki wody i dusimy ok 10 minut by sos zgęstniał, dynia zrobiła się miękka. Jeśli dynia sama się nie rozpadnie pomagamy jej blenderem lub widelcem :)


Komentarze

  1. Narobiłaś mi "smaka" na dynię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. tak, było pysznie :) pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. to musisz spróbować!!! polecam Hokkaido :)

      Usuń
  4. Robiłam jakiś czas temu dyniowo-ziemniaczane kopytka i były udane, więc wiem, że w Twojej wersji też będą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam bo są na prawdę bardzo smaczne!

      Usuń
  5. Nieżle to sobie wymyśliłas!Koniecznie musze zrobic kopytka. Zrobiłas mi apetyt na nie!

    OdpowiedzUsuń
  6. co do przesyłki nie rozmawiałam z mamą od jakiegoś tygodnia (nie stęskniła sie chyba zbytnio za studiującą córką ;P) ale przedzwonię do niej i dam znać! :) do domu wracam na 1 listopada to zabiorę książeczki ze sobą ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty