Ziemniaczana z Łososiem i Koperkiem czyli Zupowy Wtorek odc.8

Zapomniałam o niej. Kiedyś podpatrzona w Trufli, przypomniana przez Nikol. Zupa najprostsza z możliwych, kartoflanka, choć ja zawsze wolałam nazwę "ziemniaczana". Dzisiaj z łososiem, koperkiem i marchewką dodana od serca. Dla Was, dla mnie i dzieciaków, na mróz i niepogodę by pokrzepić się co nieco.
 

4 spore ziemniaki
świeżo zmielony czarny pieprz
1 listek laurowy
3 ziela angielskie
sól morska
pół startej marchewki
1 większy lub 2 małe kawałki łososia, mój miał ok 200 g
ok. 2 łyżki kwaśnej śmietany
sok z cytryny (do smaku)
posiekany koperek (solidna garść)
1 szczypta majeranku i kminku

Do ok 1 litra wrzątku wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki, marchewkę, liść laurowy, ziele i sól, gotujemy do miękkości.
Dodajemy koperek, majeranek, odrobinę kminku, pieprz oraz łososia pokrojonego w średnią kostkę (jeśli będzie za mała, łosoś rozpadnie się podczas gotowania).
Gotujemy ok. 3 min., po tym czasie łosoś powinien być ugotowany.
Próbujemy, jeśli trzeba doprawiamy solą. Dosmaczamy kwaśną śmietaną i sokiem z cytryny.


A wiecie co? dzisiaj kiedy Córcia poszła do klubiku, uśpiłam Syncia, szybko odkurzyłam, zrobiłam listę zakupową dla Małżona, obejrzałam "Lekarzy" i poczytałam nawet trochę. Maluch spał 2 godziny i 45 minut i wstał w super nastroju a ja odpoczęłam pierwszy raz od dawna. Na działania twórcze nie starczyła jak zwykle czasu ale i tak były to przyjemne godziny tylko dla mnie.


Komentarze

  1. Nie miałem jeszcze przyjemności próbować zupki z łososia. Chyba będę musiał ją sprawdzić.

    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie sobie uswiadomilam, ze jem stanowczo za malo zup, a ta zupa mnie zachecilas do zmiany :) prezentuje sie niezwykle apetycznie, taka sycaca, rozgrzewajaca i domowa... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez za mało jadłam zup i stąd pomysł na zupowy cykl :) tę zupę polecam, smaczna i prosta w przygotowaniu :)

      Usuń
  3. Ja ostatnio jem tylko zupy i przede wszytskim zupy!
    teraz musze koniecznie ta wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z łososiem nie próbowałam, ale ziemniaczaną bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dziecka mam negatywne nastawienie do kartoflanki, ale patrząc na składniki Twojej zupy chyba się skusze i ja uwarzę. Dziękuje i pozdrawiam BeA

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wiem, co zrobić na obiad! Dzięki!
    jm

    OdpowiedzUsuń
  7. i z łososiem! znalazłam dzisiaj sklep ze świeżymi rybami i miałam ochotę na łososia i sie zastanawiałam co z nim zrobić. A potem wchodzę na net i widzę tyle wspaniałych przepisów :) widać tak miało być, haahah.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łosoś to zdecydowanie jedna z najwspanialszych ryb!!! miłego dnia :)

      Usuń
  8. Daję znać: smakowało wybornie! Wprowadziliśmy dwie małe modyfikacje: łosoś był wędzony i nie było śmietany
    Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że skorzystaliście z pomysłu :) i fajnie, że kogoś inspiruje to co ja słownie produkuję :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty